På väg mot våren

Åh, jisses vad längesen det var jag bloggade, kände inte ens igen mig när jag kom in på min blogg!!!! Allt var tydligen nytt, men vi gör ett försök ändå så får vi se om det blir nåt! Får nog snart gå en kurs! Kom inte ens ihåg mitt lösenord. Kanske börjar på att bli gammal??? Nå, ja, skrivandet är det iallafall inget fel på. Har ni märkt att det har blivit ljusare igen, både på morgonen och kvällen! Härligt! Vi går mot våren!!!!!!
Sierran i garaget börjar att längta ut från sitt trånga utrymme och då kommer första resan att gå till Tidaholm och Bilbesiktningen! Nu litar jag på "Gamla Bettan" att hon inte har hittat på några dumheter i vinter utan är perfekt iordnig! Ja, och så min man förståss som lovat att se över "henne"!!!! Detta blir spännande! 2 månader till första Cruisingen som går av stapeln i Tidaholm, ska visst satsas på "drive in vigslar" i år har det ryktas om! Synd att man redan är gift, men, men, man kanske skulle ta och göra om det. Är det tillåtet tro? Nog om detta! Vad har vi gjort hela den här långa vintern? En renovering av badrummet är fixat, så nöjda! Mannen håller på med sitt projekt i garaget, Imperialen är snart färdigslipad och klar för lackering. Inte illa! Växellådan är också renoverad, tänk den är snart 60 år och blev som ny. Men, men, det kostar också!!!! Men som man säger; det drabbar ju ingen fattig! Jag lägger massa pengar på fågelfrö till mina småfåglar som hör och häpnad hararna äter upp!!!!!! 7 harar har vi haft som mest, ja,ja, dom måste ju ha mat dom också, vi har haft rådjur som även letat sig fram till fågelbordet! Den enda som inte tycker om det är Pepsi, sitter bakom köksgardiner och skakar av rädsla!! Javisst är det det härligt med alla djur i vår "Herres hage"? Just nu sitter vi och planerar våran resa i augusti! Vart? Ja, det tror jag ni själva kan lista ut! USA! Den här gången landar vi i Chicago och ska ta en lten tripp till bl.a Detroit och Ford-museet, Chrysler museet var också inplanerat, men tyvärr slog det igen sina portar ifjol. Niagarafallen är ett önskemål som också står på programmet och som jag hoppas att vi kommer till!!!! Vad det är härligt att planera och ha nåt att "drömma" till. Hoppas att vi ska få nästan 3 härliga veckor där! Men tills dess får vi njuta av våren och sommaren här hemma, som nu tycks vara på väg, solen lyser så härligt i Kälvene idag! Nej, nu får det vara bra med skrivandet idag och återgå till dom "kvinnliga" sysslorna i huset! Tjingeling!

Kommentera här: