Vart tar tiden vägen?????

Förra gången jag skrev så var vi på väg mot hösten och vår stundande resa till Usa, ja, det är inte klokt vad tiden går! Resan ja, den var underbar som vanligt när vi är ute och reser. Lite skillnad denna gång då vi reste tillsammans med två goa vänner, vi som är vana att resa själva! Men vi hade det jättebra och var inte osams en enda gång! Det gäller att ta hänsyn till varandra! Vi startade i Chicago och bilade tvärsöver hela Usa till slutmålet Los Angeles, går inte att beskriva i ord så mycket vi fick se och uppleva. Allt ifrån stora städer med skyskrapor så man nästan fick svindel till rena ödemarken!!!! Bilskrotar? Jodå, det hittade vi också till herrarnas stora glädje!!! En och annan Walmart också så vi damer kunde shoppa loss! Walmart är en stor butikskedja i Usa som innehåller allt och då menar jag faktiskt ALLT!

Här har vi nyss anlänt till Chicago!

Vi bilade alltså hela Route 66 som ni kanske förstår, över 400 mil blev det allt som allt, då finns det "lite" att se på vägen!


Bl.a en Cadillac-ranch!


En riktig upplevelse var den stora Luftballongsfestivalen i Albuquerque, kom dit precis lagom för att se ca.500 luftballonger stiga till skyn, alla med olika utseenden!

Las Vegas var ju ett måste också, där bodde vi två nätter och roade oss, spelade? jo, det gjorde vi förståss,vann? Nej, inte så mycket, ett par dollar, kanske på sin höjd.

Men vackra damer fanns det gott! För några dollar så kunde man bli fotograferad tillsammans med en sån här vacker dam, inget var gratis!
Tiden går fort när man reser och "vips" så var vi framme vid slutmålet Los Angeles, underbart väder hade vi hela tiden, mat och dryck kan vi heller inte klaga på.

Visst ser vi väl nöjda ut? Ja, sköj hade vi iallafall! Kan man ha annat med detta ressällskap?
Ja, så var man hemma igen och vardagen tog vid, jobb, jobb.......
Katten ja, Pepsi hon växer och frodas och busar, hon fick bo hos Stefan och Pauline första veckan på vår semester och sen flyttade hon till Gulliden så hon har haft det bra!!!
Linus 11-årsdag har vi firat också, fattar inte vart tiden tar vägen? Är ju inte länge sen han föddes!!! Snart tonåring!

Stora grabben!
Bytt bil har vi hunnit med också, en Kia Soul blev det denna gång, toppenbil att köra, automat förståss. Har man en gång haft det så vill man inte ha nåt annat! Lite jobbigt när jag kommer ut till Hemtjänsten, ja, då ska man plötsligt börja växla! Har haft många motorstopp må ni tro!
På tal om Hemtjänsten så har jag jobbat för Kommun i 27 år så därför uppvaktades jag i höst som s.k "25-åring" vi fick välja ut en present för 4.200:- Det blev en Laptop!

Jag och Lena som fick äta gott i Stadshushallen!
En del får ju nöja sig med det "lilla" till skillnad från S-O som också varit 25 år på sin arbetsplats, han får åka UTOMLANDS en vecka! Det ni!!!!! Men han vet inte vart!!! Spännande!
På jobbet rullar det på som vanligt, trivs jättebra, det var ju en chansning jag tog när jag bytte jobb, men jag ångrar mig inte alls!!!!! Trivs så bra!
Julen har kommit och gått, jobbade Julafton och Juldan, på Julafton var vi nere hos Fam. Gulliden allihop på kvällen. Julklappar? Jodå, jag hade nog varit snäll som Mormor och Farmor för det blev ganska många paket att öppna. Jaha, nu 2012! Får se vad det har att ge?  Ett som är säkert är iallafall att jag gillar den här vintern som vi har, inga snöoväder ( än så länge iallafall) No problems att ut och köra på vägarna, det gillar jag!!! Ett gott 2012 önskar jag alla!!!! 

Kommentera här: