Kylan har kommit!

Ja, nu var det ett tag sen jag skrev igen, måste bättra mig!!!! Men tiden ni vet, den finns inte alltid! Vart tar den vägen? Ja, det kan man undra? Ett som är säkert iallafall är att det blivit kallt! Förra helgen över 20 grader kallt, det är inget som min kropp tycker om, nej, framför värmen! Vill bara ha!!!!! Värme alltså! Men det lär nog dröja innan det blir vår! Ja, julen och nyår är över och vi har gått in i 2012. Nya utmaningar kanske för en del människor, här rullar det väl på som vanligt. Har varit gräsänka en hel vecka när min man for till Egypten och roade sig, en 25-årspresent från företaget! Det ni! Det var honom "väl unt" som man brukar säga! Jag klarade mig bra själv här hemma, tiden gick hemskt fort fast jag inte trodde det från början. Hade en "tjejträff" på lördagskvällen 2 f.d arbetskompisar var här på lite go mat och dryck och sen löste vi alla "världsproblem"!!!!!!

Ser ganska allvarliga ut!
Pepsi tyckte också att hon borde få vara med på ett hörn, men här går väl gränsen iallafall!

Väntar på den lilla droppen!!!!
Ja, mannen kom hem välbehållen iallafall, något solbränd och utvilad???
Fyllt år hade han ju gjort under tiden han var i Egypten också så det fick vi ju fira här med barn och barnbarn efteråt!

Här får han hjälp att öppna paketen av Amalia och Pepsi.
Detta var nog så jobbigt tyckte båda två så när kvällen led mot sitt slut så somnade båda två gott i soffan.

Visst ser det härligt ut?
På söndagen efter var det dags att fira Pauline som fyllt 11 år!

Stora damen redan, fattar inte vart åren tar vägen?
En trevlig eftermiddag i "Stenhuset" på Viken!

Kaffebordet laddat med läckerheter!
Ja, sen har det rullat på, Fam Gulliden har varit en vecka i Hundfjället, där har dom väl fått frisk luft iallafall!!!! Detta är nu inget för mig, undrar om jag skulle kunna ta mig ner på ett par skidor? Jo, ner kommer man ju alltid!!!! Kylan, ja...... Jo, när jag skulle åka till jobbet i Söndags morse så vad hade hänt då???? Jo, vattnet hade frusit!!!!! Roligt värre! ja, inte för mig men för mannen i huset, det var bara att hoppa upp ur den goa sängvärmen och börja töa upp vattnet!!!! Men händig som han är så var det fixat redan klockan 9. Handy man!!!!!
Matar fåglarna för fullt, om det tycker inte Pepsi!!!! Dom ska inte vara i vår trädgård!!! Väldigt irriterande att sitta och titta ut genom köksfönstret och inte kunna nå dom!

Irritationsmoment!!

Får väl ta mig en närmare titt! men det hjälper ju inte!
Hon är ju iallafall sysselsatt.
Idag verkar det som kylan har släppt lite endast 4 grader kallt, skönt!
Dagarna har ju blivit längre, ljust ända till klockan 5, härligt! det blir nog en vår i år också!!!
På fredag ska vi på Fredagsmys på Kurorten, med vår f.d chef, hon fick det som present när hon slutade hos oss. Och " var ska sleven va om inte i grytan" så det klart att vi hänger med!!!!!!! ska bli jättekul! På lördag kanske det blir Eggvena, Crestliners som spelar! Ja, vi får se vad det blir. Tjingeling!!! 

Kommentera här: