Dubbla jobb!!!!

Jaha, nu är jag redan här igen, fick akut "skrivklåda"! Kan få det ibland och då måste jag bara skriva av mig! Har redan jobbat ett pass idag i Vartofta Hemtjänst 8.30 till 11.00 sen är det bara att fortsätta på mitt ordinarie arbete på Almen i Floby, 15.30 till 22.00. Så är det när man som jag "flyter" 25% Nu brukar jag inte ha dubbla pass men det fanns ingen att få in i Vartofta på förmiddan så jag tänkte att det kan jag väl ta då!  Man kan väl vara lite snäll ibland? Igår beställde jag tid för sterilisering! ja, inte till mig utan till katten, känner på mig att det är dags! Om det inte redan är försent???? Nej, skämt åsido, jag tror inte det. hon har inte varit ute så mycket, sitter mest i köksfönstret och jagar fåglarna. Har inte fått så mycket gjort för övrigt!!! Jo, jag har ringt Facket och bett försäkringsansvarige att komma ut till ett APT och berätta om alla försäkringar, det är ett önskemål från arbetskamraterna. Har även ringt och bokat bord på Cesarstugan, supé och revy den 18 Februari, ska bli kul!!! Har varit på detta förut så vi vet att det är bra! Alltid kul att ha nåt att se fram emot. På lördag kanske vi åker till Eggvena, fest och bra musik!!! Crestliners, unga pojkar som spelar "skitbra"!!! Ska försöka umgås med barn och barnbarn i helgen också, har inte träffat barnen Gulliden sen dom kom hem från fjällen.
Igårkväll var det filmkväll här i Backgården, vi hade ju inte sett Arn-filmerna så nu tyckte vi det var dags! Jag som trodde att det var tråkiga filmer, men tji fick jag! Dom var ju toppen!!! Fällde bara några tårar mot slutet! Snyft!!!! Vi är lite efter våran tid här ute på landet! Men bättre sent än aldrig. Nu framöver ska vi bli lite modernare, vi ska få Fiberanslutning!!! Har ingen aning om hur det verkar men det ska innebära att man har ett "allt i ett" telefon, tv och bredband. Det blir nog ett måste i framtiden! Billigare och ev. höjer det väl värdet på gården också. Ska bli spännande!
Nej, nu får det vara nog med skrivandet, måste fixa lite ätbart att ha med mig till jobbet, så jag inte svälter ihjäl!!!! Tjingeling för denna gång! 

Kommentera här: