VÅREN

Maj månad redan, vart har våren tagit vägen? April var ju en riktig sommarmånad med värme och sol! Underbart har det varit, men det kan man inte säga att det är nu!!!!! Kallt och snöar! Vilken tur att vi utnyttjade detta på många sätt, gjort iordning i trädgården, sågat ved, tvättat altanen m.m
Däremellan har vi varvat med att röja ur svärmors lägenhet!!! Oj,oj.... är det minsta man kan säga! Vad mycket en gammal människa samlar på sig! Flera lass till hennes nya boende, 2 fulla kärror till Loppis, för att inte tala om alla lass som gått till soptippen + att vi anhöriga har kört hem flera lass med möbler och prylar till oss själva! Men nu är lägenheten tom. Vågar inte tänka på hur mycket det finns hos oss en dag om vi kommer att flytta! Kanske dags att börja rensa redan nu? Varför samlar man på sig så mycket som man inte använder? Ja, det kan man fråga sig!  Jaha, nu skulle jag lagt in lite bilder här men se där fick jag "tji" något fel hade inträffat som gjorde att det inte gick att kopiera bilder för tillfället. Får väl återkomma med detta vid ett senare tillfälle då. Sierran är besiktigad och provåkt! Underbart! Nylackerad som den är så vågar jag knappt åka i den! Den kan ju bli dammig, hi,hi..... Idag har jag och Lena G. varit och firat en 100-åring, det är inte varje dag man gör det inte. Underbar människa med huvudet i behåll, som man säger. Därefter bjöd jag Lena på lunch, hon fyller nämligen år på torsdag, intog den på Motellet.
Från 1/6 har jag en fast tjänst på 51% på Almen i Floby resten upp till 75% får jag "flyta" som det kallas. Stortrivs därute!!!!! Samtidigt kan det ju vara kul att få lite dagar i Hemtjänsten i Vartofta också, då  tappar man ju inte kontakten helt. Därute har jag jobbat i 27 år så då var det kanske dags att byta och få se lite annat! Man måste våga här i livet! Och det gjorde jag! Ångrar mig inte. Imorgon är det dags för "Psykgänget" att träffas igen, den här gången hos Helene, lika kul varje gång vi träffas! 6 år sedan vi gick Psykkursen ihop och har sedan träffats regelbundet och har "skitskoj"!!!! Återkommer om träffen senare. Nu är det dags för lite mat igen, Pasta och en kall Tonfisksås! Tjingeling!
1 Gunilla:

skriven

Här kommer en tack hälsning till er som va så snälla med våffeljärnet!! Jaa nu har snart vårmånaden gått oxå...Säg till mej om NI ska rensa hos er,där skulle jag vilja va mä...Kramis Gunilla

Kommentera här: