Mycket har hänt sen sist!

Ja, nu kände jag för att skriva av mig lite igen! Ja, det är mycket som har hänt sen sist!  Är i full gång på mitt nya jobb, har jobbat där två dagar nu och det känns redan som hemma! Kul! Underbara vårdtagare och personal, kan inte vara annat än nöjd. Lite för sällan bara! Det är ju en 50% så det blir ju bara ett par dar iveckan och så var tredje helg! Det där med var tredje helg är ju toppen! Synd bara att det skulle råka bli hela påsken och midsommar, men det går det med. Ja, så är jag ju kvar 25% i Vartofta, ungefär en dag i veckan, inga kvällar och helger där. Så jag får väl inte klaga???? Jag trivs verkligen med livet just nu!!!! En Italien-resa är också på gång, Milano och se på fotboll!!!!! Ja, ni läste rätt! Jag och fotboll! 22 "gubbar" och en boll, ja, det är ungefär vad jag kan om fotboll! Övade lite i helgen och tittade tillsammans med S-O på Milan och Zlatan. Det blir nog stor skillnad att sitta högt uppe på en läktare och kolla! Hoppas bara att våren har kommit lite längre därnere, så man slipper frysa som man gör här. Det lär finnas mycket att se, så det blir nog en toppenhelg! Vintern, ja, nu börjar man bli mer än uppledsen!
Längtar till våren och allt vad den innehåller,sätta sig med kaffekoppen vid trädgårdsmöbeln i lä när dom första varma solstrålarna tittar fram. Det om något är Livskvalitet!!!! Underbart att höra dom första vårfåglarna drilla i skyn och dom små musöronen börjar formas på björkarna. Då är det vår! För att inte tala om när man kan höra V8-motorerna mullra!!!!! Snart är Dodgen fixad, har varit på lackering i vinter och nu sätts allt tillbaka på sina platser igen. Om det är jag som fixar detta? Nej, det får allt mina "kära man" syssla med!

Snart är det fixat!!
Kära svärmor har flyttat till Elvagården, verkar gå mycket bra, när man inte kan bo kvar hemma ensam så finns det liksom inget att välja på! Men med all härlig personal på 300 så fixar det sig nog. Hon verkar att ha funnit sig riktigt bra till rätta efter en vecka där nu.
Familjen Gulliden har tagit en veckas vintersemester, åker skidor utför!!!!!Jag kan bara säga en sak!!
Dom har inte fått det ifrån mina gener, skulle aldrig ställa mig på ett par slalomskidor!!!!! T.om Amalia som inte hunnit fylla 4 än, åker så det står härliga till! Inte bara åker skidor, hon har börjat rida också, detta kommer heller inte från mina gener!!! Är livrädd för hästar! Pauline spelar badminton, en ganska konditionskrävande sport, detta kommer heller inte ifrån mig! Bollsinne? Nej! Linus friidrottar och Maja dansar! Dansa är ju okej! Dansade förresten häromkvällen, en vårdtagare bjöd upp till vals! Riktigt kul och jag kan tala om att han dansade bra, det hade han nog gjort mycket i sitt liv. Vad han tyckte om mig? Ja, det är en annan fråga! Nog om detta. I höst bär det av till USA igen och Route66, börjar faktiskt längta! Ska bli toppen! Man måste se sig om i världen medans man kan och klarar det! Rätt som det är så är man gammal och gaggig och går här med en rullator och då är det försent! Tänk på det, ni som vill ut och resa! Passa på att göra det innan det är för sent! Då har man ju inget att ångra när man ligger där på "hemmet" och rullar tummarna!
Oj, nu börjar solen titta fram här i Kälvene, inte en dag för tidigt! Jo då, den har varit framme förut också men mest lyser den med sin frånvaro. I lördags hade Ångvisslans Vänner sitt årsmöte. Ångvisslans Vänner, tänker ni, vad "sjutton" är det? Jo, för er som inte vet det så kan jag berätta att det är tre "fullvuxna" grabbar som på ålderns höst leker med Ångmaskiner! Leksaker som dom inte fick ha när dom var små! Ångan står "högt i tak" så det vet i "sjutton" om dom inte t.om blir berusade av bara ångorna!

Årsmötesförhandlingar hos Anderssons.

Lite genomgång innan "Leken börjar"!

Här går det åt Meta-tabletter!
En trevlig kväll för pojkarna, ja, vi damer hade också trevligt på vårat sätt, men det behöver vi inte ta här!
Som sagt va, jag längtar efter våren och min trädgårdhörna! den som väntar på nåt gott.... ni vet!

SNART..........  Det som göms i snö kommer upp i tö! Ja, det har min trädgårdsmöbel gjort!
Tjingeling!!!!!

Kommentera här: