Lite smått och gott!!!

Nu börjar det lida mot höst, jag säger bara; vart tog sommaren vägen? Ja, det kan man undra! Men ser man tillbaka så har man ju gjort ganska mycket, eller hur? Iallafall vi! Var avslutade jag sist när jag bloggade? Jo, det var nog Majas 8-årsdag. Vi har målat om vår gamla husvagn, nu är den rosa precis som Dodgen. Jag blev nöjd men inte mannen (för ljus) enligt hans tycke! Konstigt att dom aldrig ska vara nöjda med det dom gör! Jag tyckte iallafall att han och Peter gjorde ett jättebra arbete! Här är resultatet!

Visst är det ett fint ekipage?
Den 14 augusti åkte vi och Andersson till Tranås för en heldag med utställning och cruising på kvällen, det kan jag verkligen rekommendera!!!
Toppenväder, mycket bilar och folk längs gatorna!

En fikapaus i det underbara vädret! Tillsammans med Tjällmoborna!
På måndagen var det dags för födelsedagskalas igen!
Els-marie fyllde år! Jag och Inga var där på förmiddagskaffe.

Här är det barnbarnet Elvira som mumsar på farmors bakelse!
Måste bara visa att E-M har "gröna fingrar" hennes pelargonier går inte av för "hackor"!

Vilken blomsterprakt!
Har lagt in gurka också mellan varven! Smörgåsgurka! Den är underbart god, om jag får säga det själv? Ja, det får jag!
20:e var det dags för kalas igen, Fredrik har fyllt år! Grillkväll i Gulliden, massa god mat och dryck!

Grillmästaren och födelsedagsbarnet i full "aktion" vid grillen!
En jättegod förrätt stod också på programmet!

Den var jättegod, men Fredrik har ju vanan inne nu efter att ha medverkat i en tävling i Tidaholm och blivit en "linslus" till på köpet!!!!!!! "Grillkväll hos mig" tror jag det hette!
Hur går det för min man då? Ja, det här med maten, alltså! Jo då, han hade faktiskt gått ner 2 hg under sommaren! Grattis!!!!!!!  Fattar inte detta! Så som vi har stoppat i oss massa onyttiga saker och inte druckit vatten, precis!
I helgen som gått tog vi Dodgen och husvagnen och for till Tjällmo, till Britt-Marie och Leffe. En fantastisk blandad helg med utflykter, fotboll och på lördagskvällen cruising i Norrköping!

Här har vi installerat oss på fredagkväll bredvid flygelbyggnaden som också är B-M`s verkstad.
En toppenhelg i "glada vänners lag"
Även deras killar var med på kvällen och cruisade!

Thomas och Tony i sin Imperial!
Var hemma på söndagskvällen igen efter en toppenhelg!
S-O har varit i Karlstad och jobbat 2 dar och jag har hållt ställningarna på jobbet som vanligt!
I går kväll var vi på Riviera i Skövde och gottade oss, en jobbarkompis till S-O har gått i pension och nu var det dags att bjuda han och hans fru Eva på en god middag!  Ett ställe som vi kan rekomendera, jättegod mat!

Här gottar vi oss!
Idag är det jobbet som gäller igen men inte förrän 12.30 APT!
Då ska vi gotta oss igen, smörgåstårta! Agneta och hennes små killar kommer ut till oss också, ska bli kul att träffas igen! Får väl försöka att göra lite nytta innan dess! Vad händer mer framöver? Jo, imorgon kväll ska "psykgänget! med respektive åka till Lidköping och "Gläntan" och hälsa på Herr och Fru Pettersson! Hoppas på en jättekul kväll! Ja, inte bara hoppas, jag vet att det blir det!!!!!!
S-O har lovat att köra på "vindamerna" som han kallar oss! Kan inte förstå det!
Mer om detta senare. Mer på gång? Jo, vi har börjat planera vår USA-resa också, införskaffat lite kartor m.m....... Tjingeling!

Kommentera här: