Mars

Mars, är väl en vårmånad? Jag tycker den både ser ut och känns som en värsta vintermånad! Eller?
Det känns som att jag får vänta länge än på att kunna sitta på min uteplats!

Det känns som en evighet!!!!
Vad är vår för mig? Jo, det är när jag kan ta med mig min kaffekopp tidigt en morgon
och gå och sätta mig här och njuta av fågelsången!
Och hänga ut tvätten!!!!!

Känns som det är "ljusår" bort!
Solen skiner idag iallafall, alltid glädjande!
Min andra lediga dag, vad göra? Måste åka och fylla på "förråden" igen, förstår inte vem som äter upp allt här i huset? Husmusen, kanske? Har en stryktvätt som väntar, gud va sköj!!!!!
Sen va det, det här med städning, huset skulle behöva ha en riktig "genomkörare" men det är ju inte det minsta sköj! Nej, det va hemskt va' jag va' positiv idag, nu får jag ändra inställning.
Tänk positivt!!! Ja, då går allt mycket lättare!
Idag är det Torbjörn som har namnsdag, grattis alla Torbjörn!!! Det blev ett riktigt modenamn på 50- och 60-talet, omkring 13 200 kallas så idag i vårt avlånga land. För att återgå till det här med att städa; så står det i mitt horoskop idag (jag är Lejon) att jag ska se till att få bättre ordning på tillvaron i hemmet! Så då blir det att städa! Igår va det internationella Kvinnodagen, ni firade väl den ordentligt? Det var också 6 år sen jag genomgick min höftledsoperation! Så jag ska ju egentligen vara glad över att kunna städa, men det är inte alltid jag tänker på detta för det är ju så tråkigt att städa!  Nej, nu blir det att återgå till mina vardagssysslor igen kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite! Måste fundera ut vad jag ska laga för gott till middag också, finns så mycket att välja på i V.V recepten! Tror det lutar åt kyckling idag, vi gillar detta! Kommer väl att börja "gala" till slut, så mycket kyckling som vi äter!!! Men gott är det! Tjingeling!
1 kristina:

skriven

Visst är det konstigt vad fort man glömmer vissa saker, det är ju bara när man är sjuk som man vet hur bra man egentligen har det. Men Carina våren är på väg det går som hejsan nu...

Kommentera här: