Blogga om direkt ingenting

Jaha, redan torsdag och jobbedag igen! Vart tar tre lediga dagar vägen?? Ja, det kan man fråga sig?

Dom bara försvann! Idag är det jag och Lena som håller ställningarna på jobbet ikväll, det brukar gå bra. Vi slåss ju inte eller så! Hade sovmorgon idag med katten i sängen bredvid, undrar vem som la honom där? Min kära man, antagligen! Har vägt mig idag, oj,oj, så lite har jag nog inte vägt sen 70-talet!!!!! Ja, det var nog innan vi fick vår äldsta "avkomma" Stefan och han blir 35 år snart! Kanske jag har varit nere i den här vikten nångång mer, men då har jag snabbt ätit upp mig igen!!! Har tyvärr inte många jeans att ta på mig nu, så det blir väl att lätta på plånboken lite och göra en shoppingrunda! Mannen i huset får nog göra detsamma, han har faktiskt gått ner 14kg på 8 veckor!! Grattis "gubben min". Det är som att få en ny "gubbe" nej, inte riktigt, han är faktiskt samme gubbe som jag alltid har haft, bara lite smärtare!!!!Och piggare framför allt! Tänk att äta så mycket go mat och ofta, å, så ändå gå ner i vikt, det är ofattbart! Å, inte har vi motionerat heller, hade vi gjort det så hade vi väl försvunnit helt! Idag är det 11 mars och Edvin och Egon har namnsdag, grattis alla ni som fått den äran att ha dessa namn!Edvin betyder "vän av rikedom" och det låter ju inte dumt! Runt 7000 i landet har detta som tilltalsnamn. Solen går upp 06:34 idag och går ner 17:59, det blir längre och längre dagar! Underbart! Bara snön försvunne också så vore jag "själaglad"! Läste i mitt horoskop att jag inte ska diskutera religion eller politik idag, ja, religion diskuterar jag aldrig, så det är inga problem, men politik kan det ju bli diskussioner om! För vad är politik? Jo, det är ju allting egentligen, vad man än pratar om i vardagen så kommer man ju in på politik!! Eller hur?
Hade "supportern" här igårkväll, Stefan alltså! Tur att man har en sån i familjen när det "strular" med datorn. Han har blitt lite saktfärdig på sista tiden, ja, datorn alltså! Det går nog att fixa till trodde han, med enkla och billiga medel! Där "rök" drömmen om en ny dator! Resan till Usa och Atlanta i höst är bokad och betalad och det är ju viktigare än en Laptop!!! Hyrbilen i 3 veckor är också fixad, Pontiac Grand Prix 4dr, det ni!  Nu är det bara boendet kvar, har hittat ett motell i närliggande Calhoun, inte så långt från Atlanta, får se om vi bokar det! Vi tar nog bara adressen för det är bra att ha en, när man kommer fram, dom kan vara lite "kinkiga" i passkontrollen. Alltid lika spännande att se om man hittar adressen man tagit fram när man ger sig ut från flygplatsen!  Ja,ja, det är ett halvår tills vi ska åka men man måste ju planera, det är ju nästan det roligaste!
Idag ska jag luncha med min "gubbe" undrar vad vi ska äta för gott? Ikväll blir det fisk till middag, har redan förberett den, så nu behöver jag inte tänka på det. Imorgon ska jag sluta middag, hinner knappt börja jobba innan jag slutar! På kvällen åker vi till Gulliden och myser med barnbarnen medans föräldrarna går på Revy, ska bli kul! Får väl ta och fixa till något gott att ta med mig till kvällsmat! På lördag blir det "partaj" här! Anderssons och Fam. Persson- Svensson kommer hit, denna kväll har varit bokad sen långt tillbaka, synd bara att det krockar med Bowlingen i klubben!
Samtidigt har vi blivit inbjudna till Bredegården, "Urbanus" fyller 45 år! Är det inte typiskt att allt ska bli på en och samma dag??? Åh, nu har jag ju skrivit massor och jag som bara skulle blogga om direkt ingenting!!! Så är det när man som jag kommer igång, kan inte sluta! Nu skiner solen över Backgården! Härligt! Nu blir det att fixa till sig, ska vara i stan om en timme! Tjingeling!

Kommentera här: