Mycket på gång!!!!

Idag vaknade jag före 5! Vem kan somna om när man ser en underbar soluppgång? Ja, inte jag iallafall!
Nej, gick upp tillsammans med "gubben" och åt frukost och läste F.T, underbart att komma upp så tidigt! Att vara ledig och själv bestämma vad man gör av sin dag! Så nu sitter jag här och skriver av mig lite innan det är dags att gå ut och jobba i trädgården, har en del kvar sen igår, då det regnade och jag inte blev färdig!

Klockan är 7 och solen är redan högt på himlen, kan det bli bättre?
Vädret idag; Klart till halvklart väder och 15 till 18 grader varmt.
15 juni och Margit och Margot har namnsdag, grattis kära syster på namnsdagen!
Ca. 2.800 har Margot som tilltalsnamn.
För 105 år sedan gifte sig kronprins Gustaf Adolf och den brittiska prinsessan Margareta av Connaught och på lördag är det dags för vår prinsessa Viktoria att "gå sta" och gifta sig med en enkel kille från Ockelbo!  Det ni!
Jaha, vad har hänt sen sist? Jo, i onsdags hade vi APT hos Ingegerd i Jäla, tyvärr regn så det fick bli inomhus, men trevligt ändå med hembakt kaka som Åsa bjöd på! Kvällen avslutades med korvgrillning.
Torsdag var jag ledig, på kvällen var det dags för skolavslutning på Hökensåsskolan i Tidaholm, Linus gick ur trean och Maja slutade första klass!

Dagen till ära i Rockabillystuk!
Även Linus hade Rockat till sig!

Vilken tuffing,va? Vax i håret!
Kvällen avslutades med pizza!
Fredag,jag körde S-O till tåget klockan 6 på morgonen för vidare färd till Karlstad och firmafest, åkte hem ett par timmar sen var det dags för Paulines skolavslutning!
Fredriksbergskyrkan var fullsatt av uppklädda och förväntansfulla föräldrar och anhöriga.
Mycket sång och musik!

Två uppklädda och fina systrar! Emelie slutade 7:an och Pauline 2:an!
Jaha, lunchdags efter detta, tog faktiskt och åt lunch på Motellet, kände inte för att åka hem och laga mat till mig själv!
Hem igen ett par timmar sen var det dags att hämta Gunsan och åka och jobba kväll!
Överraskning när vi kom hem från jobbet!!!!! Lena G. kom hit och överraskade med goda räksmörgåsar som avslutning på fredagen! Nej, kanske ingen överraskning helt, hon skulle "natta" över hos mig när jag var gräsänka. Sova ett par timmar sen var det dags att jobba igen! 7 till 14, körde hem Gunsan och så direkt till stan och hämta S-O som kommit med tåget från Karlstad. På kvällen kom Anderssons hit och hämtade husvagnen, fixade till lite käk och sen planerade vi den kommande Stockholmsresan som vi ska göra tillsammans på semestern!
Söndag; jobb, jobb.... emellan regnskurarna! Slappade på kvällen, fanns liksom inget annat att göra!
Igår måndag var Pauline här för det var stängt på fritids, personalen hade väl nån planeringsdag och då stänger man!!!! Tänk om vi skulle göra det på jobbet, det skulle se ut det!!!  " Idag får ni ingen hjälp för vi har utbildning!"  Ja,ja, vi hade iallafall mysigt, låg i varsin soffhörna och kollade film hela förmiddan!
Hur gott som helst! Klippte faktiskt gräset emellan regnskurarna också, passade på att städa ur ladan, för på lördag är det dags för förfest innan Ekåsen!!! Nostalgitripp till Ekåsen en gång om året, det får man bara inte missa! Idag är det tisdag och jag ska fortsätta mitt arbete i trädgården, har en grusgång som ska rensas från maskrosor och diverse ogräs, men "han däruppe" har ju lovat att det ska vara skapligt väder idag så det ordnar sig nog! Men först lite inomhusarbete! Tjingeling!

Kommentera här: