Vart tar tiden vägen?

Måste skärpa till mig! Evigheter sen jag blogga! Men tiden går ju så jädra fort! Hur som helst...
Vi har haft årsmöte och fest i Nasco som alltid på januari. I år höll vi till i Vrågården, mysigt ställe och go mat!

Här är årsmötet i full gång!
På kvällen blev det fest som vanligt i "kåken" fullspäckat!
Ja, vad pysslar vi med mer? Jo, S-O har gått med i viktväktarna!
Då vet ni kanske vad jag sysslar med? Ja, just det! Lagar mat "för fulla muggar"!!!!!!
Men, vad vi känner oss duktiga! Har gått jättebra redan första veckan, S-O har gått ner hela 4 kg!!!!!
Jag, då? Jo, jag har gått ner 2 kg av bara farten! Men allt tar tid men det är det värt!!!
Januari månad är en sån där "födelsedagsmånad" för våran del, i torsdags firade vi S-O med släkt och vänner. Urban och S-O har en så kallad "vandringspokal" som dom byter med varandra!! Ful som stryk!

"En flintskallig gubbe" full med årtal!
Jobbat helgen!  Avslutade helgen med "kalajs" på Gondolino med barn och barnbarn!

Firade både Pauline och S-O, pizza! Jaha, pizza, tänker ni! Nyss skrev jag ju att vi var med i Viktväktarna! Jo, men det funkar faktiskt! Man får bonuspropoints varje vecka, sparar man dom så kan man ju äta något onyttigt, och det gjorde vi igår! Man måste ju fira lite också annars blir det väl tråkigt, nu ska jag inte säga att det är tråkigt att vara med i Viktväktarna, nej, man äter massa go mat faktiskt! Och mycket!


Spännande! Paketöppning för "hela slanten"!

"Glassbomb" till Pauline som fyller 9 år idag 25:e. Grattis!
Fattar inte var åren tar vägen? För jag blir ju inte äldre!
Vi hade iallafall ett par mysiga timmar på Gondolino med go mat och dryck!
Sen hem och ett par mysiga timmar i soffan, fotboll på tv:n Milan spelade, S-O satt som fastnaglad! Jag då? Jo, jag sov som en stock, bredvid! Idag är det måndag och jag är ledig i tre dar nu. Underbart! Det får väl bli spisen och grytorna! Ska börja med att åka till stan och handla så jag har nåt att laga mat på, har massor med goa recept som jag tänkte jag skulle göra. Men det är så mycket konstiga ingredienser i recepten som jag inte ens vet vad det är!!!!!! Det löser sig nog!
Kallt ute igen, 8 grader på morgonen. Brr....... Tycker inte om kylan! Jag är nog född på fel breddgrad! Ikväll är det dags för Ryggympa igen, har inte kunnat vara med än i år, skönt att komma igång igen. Imorgon har jag inget inbokat som det ser ut nu, men det vet man aldrig! Onsdag är det årsmöte med Kommunal, torsdag, föreläsning med Lisa Syrèn, ska bli intressant!  Fredag, jobbedag igen! Nä,ä nu får vi hålla oss till idag! Inte gå händelserna i förväg! Tjingeling!

1 Kristina:

skriven

Vad ni är duktiga som "väktar" jag kommer inte igång med ngnting varken motion lr bantning. Hmm kanske får ta o skärpa till mig nu då....Ha tre sköna lediga dagar nu/ Kram

Kommentera här: