Skrivklåda

En akut skrivklåda satte till helt plötsligt! Vad göra? Skriva förståss! Har ju inte skrivit på länge på min blogg, så då är det väl dags?  Söndagen före påsk, ja, då var vi samlade allihop här i Backgården. 4 generationer, den äldsta 82 och den yngsta 3! Det ni! Mamma Carinas köttbullar gick åt som "smör" i solsken! Efter middan va det dags att vila tyckte Malan och Farmor Inga och vad passar väl inte bättre än att krypa upp i knät och "gosa" en stund.

Visst ser det väl skönt ut?
En liten sväng till Bjurum har vi också hunnit med, först var S-O och Pauline där och beskådade "gaphalsarna" jag kallar dom så! Tranorna alltså!

Sen tog jag och S-O en sväng dit och fikade i den "gamla skolan" Mysigt!
Mitt gamla barndomshem har "gått hädan"! Är numera ett minne blott!
Men det var på tiden att det revs, för det har varit fallfärdigt länge.

"Nu ska hela rasket rivas........
På måndan tog jag med mig kära svärmor och åkte till Falbygdens Ost, vi handlade och fikade,
kan bara säga att hon var helnöjd!!!!
Vårfåglarna har kommit! Sädesärlan, storspoven,staren,lärkan,tranorna och även svanarna håller till på vår mosse!

Ja, den här bilden är ju förstås inte tagen på vår mosse, nej, den är tagen vid Hornborgasjön när S-O och Pauline var på besök där.
På långfredagen var vi ute och luftade Dodgen en sväng, va underbart att sätta sig och åka i den igen! För en månad sen trodde vi inte att det skulle vara möjligt med all den snö som va då.
En 40-årsfest har vi bevistat också! Vår "chaffis" Per hade fest i Göteve bygdegård för släkt och vänner och då var vi ifrån Nasco inbjudna. Riktigt kul hade vi! Mycke go mat och dryck!

Här ses han öppna presenter! Tvillingbrodern Magnus kollade så att allt gick rätt till. Per till höger!
Har hunnit med att jobba hela påsken också!!!!
Jobbade till 14 på påskafton, lunchade med S-O och Stefan.
På eftermiddagen "mullrade" det till! Vem kom? Jo, Pelle och Evy i sin nya bil! Ny och ny, nej, den har vi sett och åkt i många gånger, för så där 35 år sen!!! Gamla Ford-58:an! Att den "lever"? Ja, nu har den hamnat i Kleva av alla ställen! Kul!
På kvällen åkte vi till "kåken" en sväng, ett band med bara yngre förmågor spelade, toppenbra!
Påskdan började jag inte förrän 15.45, skönt med sovmorgon! Hängde ut årets första tvätt!
Annandagen, 7 till16, sen till Pukegården på kalas! Joel fyllde 18 år! Tisdag ledig!!!! Ja, och nu sitter jag här och skriver efter att ha planterat om alla Balsaminer som jag och Pauline sådde för 14 dar sen. Det blev 26 krukor med 3 plantor ivarje!!!!! Ändå har jag tre krukor kvar som jag inte satt isär, var ska jag göra av alla??? Jo, jag ska faktiskt ge bort några. Altanen är städad och klar att sitta och njuta på men ännu ingen värme för detta, men lugn den kommer!!! Annars är det matlagning som varvas med arbete, S-O sköter sig förträffligt! Har nog minskat nästan 20kg vid det här laget! Ändå har vi festat emellanåt och ätit godis i påsk, jag har tappat 9 kg, tror inte jag har vägt så här lite på 30 år!!! Men, men, snart börjar grillkvällarna......... Lugn, det finns Viktväktarkorv! Men ingen viktväktaröl, så det får bli "vanlig"!

"Upp på vår gamla gård, där står en gammal Ford"........

En del av min odling.
Åh, jag måste bara sätta in en bild på en underbart söt liten kille också!

Erik snart 8 månader! Visst är han söt? Klas och Camilla kan känna sig lyckliga som har en så fin och harmonisk liten kille.
Nej, nu får det vara nog för denna gång! Har jag missat nåt? Säkert! Men isåfall va det nog inget viktigt! Tjingeling!
1 Sara:

skriven

Roligt att få läsa om hur du haft det! Konstaterar också att S-O är väääldigt lik sin mamma!

Må så gott!

Kommentera här: