Ja, det är våren.......

Nu är det vår!!!!!  Vad händer då? Jo, då ska mycket hända! men inte här, för i förra veckan fick jag ont i den där j-la ryggen igen! Det räcker väl med att en har det i familjen, S-O har gått som ett Z i flera veckor nu! Nåväl, lite har det blivit gjort iallafall! I lördags var Mia och Amalia här och hämtade ut husvagnen.

Teknisk lagd, den här lilla tjejen!!!
Hon kan "sälv"!
Hon var ju också tvungen att ta ett studiebesök i morfars garage också, där stod en stege, som hon bra måste klättra upp på!

Skitskoj!
Pauline var här en dag också, hämtade henne på fritids.
Hon fick för sig att hon skulle sy en kudde, fick leta fram lite gammalt tyg och sen skulle hon sy för hand! Nu blev det inte så mycket sytt för katten tyckte att hon skulle kela med honom istället!

Han la sig i hennes knä när hon skulle sy!
Katter och ungar är väl underbara?
Annars har jag jobbat, måndag, tisdag och onsdag ledig torsdag och så går jag på i eftermiddag igen!
Hur kul? På skala 1 till 10?  En 5:a kanske!
Igårkväll var det soare i Bibliotekshuset i Tidaholm, Maja var med och uppträdde genom skolkören.
Jätteduktiga tjejer och killar!

Kören bjuder publiken på härliga vårsånger.

Två söta vårflickor!
Vad har hänt mer? Jo, S-O har plockat ihop Saratogan och provkört,
vilket ljud eller oljud kanske man ska kalla det! Här är det nog bäst att sätta på ljuddämpare!!!!!
Men ett underbart V8-muller!
Idag har jag suttit och "påtat" och skrivit ner tipspromenadfrågor till vårat Bilrally som vi ska ha i klubben på Kristi Flygare Dag, inte alltid så lätt, men till slut fick jag ihop det iallafall. Igår lämnade jag hem ett annat skrivarbete, 17 verser på rim som jag gjort till en kompis! Dom ska fira av en jobbarkompis som fyller 50 år på maj, det är bland det roligaste jag vet! En bra fritidssysselsättning! Huvudet får jobba lite, så man inte får Demens Light som en jobbarkompis kallar det. Tyvärr har vi nog det lite till "mans!!!!! Demens Light, alltså!Valborgsmässoafton idag!!! Vi har varit förlovade i 35 år! S-O sa imorse att " för 35 år sen var du nog en aning tjockare"!!! Konstigt? Då väntade jag ju Stefan, och är man gravid så brukar man väl vara ganska tjock?? Eller hur? Nu ringde min man, ; vill du ha middag? Vad svarar man? Det klart att man inte tackar nej till en sån inbjudan!!! Så nu är det bara att byta om och sticka iväg till stan! Förlovningsdagsmiddag!!!

Kommentera här: