En ledig helg

Ja, nu är det måndag igen, ifall inte nån har tänkt på det!!! 12 april och Liv har namnsdag! Liv kommer egentligen från Island men kom hit via Norge för 30 år sen. Den enda Liv jag känner till är Liv Ullman! I mitt horoskop står det idag, att jag ska utforska nya och spännande områden! Undrar vad det kan vara? Får väl kolla om det finns några nya och spännande områden på min "gubbe" som jag inte upptäckt förut på 37 år!!!! Han har ju blivit tunnare nu, så det kanske finns något som har gömt sig innan, vem vet? Vad har hänt i veckan som gått? Jo, på annandagen så firade vi Joel som fyllde 18 år, nu får man passa sig, ytterligare en som snart kommer i egen bil! Varit i stan och shoppat, nya jeans, en storlek mindre denna gång. det är ju kul när det är på det hållet! I fredags var vi på Lumber och Karle och åt en god buffe och lyssnade på 60-tals musik, ja, vi tog faktiskt en svängom på dansgolvet också! En aning trångt att bugga!

Två som njuter av den goda maten!

The Overtunes bjöd på en blandning av härlig 60-talsmusik.
Våra kära grannar Gun och Sylve som bjudit med oss på en helkväll i lilla Kvänum.
Lördagen skulle avsättas till trädgårdsarbete, men så blev inte fallet! Höll på att "frysa ihjäl" ute, "svinkallt"! + 5grader! Vem vill gå ut och jobba i trädgården då? Inte jag iallafall!!!
Nej, gjorde mest ingenting! Stefan och Pauline kom en sväng hit och fick lite middag, korv och dragonkryddat mos! Sen hände väl inte så mycket, tv-kväll, S-O kollade fotboll och jag och katten sov i varsitt soffhörn!!!! Rätt skönt att bara slappa en lördagkväll, inga måsten, det gillar jag!
Söndagen såg ut att bli en härlig dag och blev så också! Dags att skrida till verket! Med trädgårdsarbetet alltså! Tyvärr i "sketlokt!!!!! Det har spridits gödsel på våra åkrar! Då kan ni ju tänka er resten själva!  Nåväl, man vänjer sig! Buskar klipptes, krattade gamla löv och till sist eldade vi up allt vi rensat ut. Skönt att ha detta gjort. Mia och barnen kom lite senare på eftermiddan för vi skulle ta en sväng och åka och fika. Det blev att ta en snabbdusch, för vi luktade ju inget vidare, om man säger så! Det blev Holgers atelje!!!! Ja, Lasse Holgersson alltså ute i Norra Lundby,
en härlig eftermiddagsfika utomhus med möe goa kaker!!!

Tre "kakmonster"!

Ja, det slank faktiskt ner en kaka här också!
En härlig eftermiddag! Tillbaks hem och barnen slappade lite framför tv:n,
att man kan se på tv i olika ställningar, ja, det fick vi bevis på igår!
Vad sägs om denna?

Alla sätt är bra utom dom dåliga......
Hur bra som helst att ligga så här och kolla barnprogram hos morfar!!!
Måste bara berätta; när vi gick och kollade i Holgers Atelje så frågade jag henne:
Hittar du nåt skojigt? Ja,a, morfar, svarade hon då!!!!! Härlig unge!
Idag är det kvällsjobb som gäller 15.45 till 21.45, alltid lika motigt innan man kommer iväg, men sen går tiden fort, som det alltid gör när man jobbar kväll. Kanske tar en tur till stan och köper lite penseér och blomjord till lådorna på verandan. Får se, har inte bestämt mig än! Ska börja med lite "röj" inne först! Tjingeling!

Kommentera här: