FULLSPÄCKAD HELG

Tur att man är ledig emallanåt! Har varit en fullspäckad helg! Fredag åkte jag till min "moster" Rosa, hade med mig lite nybakta kakor och bullar, det var verkligen uppskattat. Vi for ut till kyrkogården i Strängsered och la på kransar,regnade hela tiden. På kvällen åkte jag och Gun till Mobacken, det var "gammaldags" Bingo!! Oj, oj, oj, små gröna "pluttar" som skulle placeras på brickor med nummer! Är det, det som kallas finmotorik???? Ja, vi klarade iallafall av det galant! Både Linus och Maja var med och spelade, Malan försökte så gott det gick men hon har så mycket spring i benen den tösen!

Här är det Maja som koncentrerar sig till 100% tyvärr ingen vinst men hon fick ta mormors istället, ja, jag fick faktiskt full bricka! Det ni!
Lördagen, ja då åkte vi på marknad i Vartofta, köpte lite lotter och fikade.

Så här glad blev Pauline när hon vann!
På kvällen var vi hos Anderssons och åt go mat och spelade kort och "pojkarna´" lekte, men det får Holgersson berätta om på sin blogg!
Kul hade vi iallafall!
Söndag, vaknade vid 8-tiden, ingen "gubbe" hos mig i sängen! Nej, han hade redan gått ut till sin "lekstuga" som Maja kallar det. Nybygget, alltså! Ann-Britt och Urban var här på förmiddagsfika, länge sen vi träffades faktiskt! Sen var det dags att förbereda middan. Fam. Gulliden kom med husvagnen, som ska stå i tryggt förvar hos oss under vintern. Utfodrade hela familjen med
potatisgratäng och kött! Uppskattat!  På kvällen kom familjen Eklund hit och fikade, det blev ett par timmar vid köksbordet. Ella ritade teckningar till oss och Elmer klippte, härliga ungar!
En social dag med andra ord!

Även Ella var i klipparetagen!
Nu är det måndag och jag har haft sovmorgon till klockan 9, underbart!
Jobbekväll! Alltså ingen ryggympa för min del, synd! Men jag tar igen det nästa måndag!
Ska sticka till stan och handla lite om en stund, behöver fylla på i skåpen, som vanligt!
Tjingeling!
1 pauline:

skriven

har jag och pappa en blog det tror jag inte?

2 pauline:

skriven

har jag och pappa en blog det tror jag inte?

3 carinaholgersson:

skriven

Nej, jag tror inte att du och pappa har en blogg! Hälsningar farmor.

Kommentera här: