FÖRBEREDELSER

Inne på den tredje lediga dan, dagarna bara flyger iväg! Tycker inte att jag har gjort nåt men det har jag nog iallafall. Igår putsade jag några fönster men tyvärr bara på insidan ( det regnade) städade altanen (som inte har blivit gjort innan) välbehövligt!!! Kollade över stjärnorna som ska hänga därute så småningom. Yes!!! Dom funkade!


En guldstjärna och en vit pappersstjärna får lysa upp altanen i adventstid.
Kollade även upp vad jag har för julgardiner (dom får duga i år också)

Gardinerna till stora rummet, har garderat mig med snöflingor på, ifall det inte kommer någon riktig snö! Skönt att ha såna här saker förberedda, då är det bara att "hiva" upp det i nästa vecka.
Dom första julklapparna är också köpta!!!!! Var nere i Tidaholm på middan, först lunchade jag och Mia och sen handlade vi julklappar. Jag som bara köper mjuka julklappar till mina barnbarn har gått och köpt hårda paket!!!!! Det var faktiskt så att dom tre äldsta önskade sig samma grej och vad var då inte enklare än att köpa detta???? Så fick det bli! Fixade även födelsedagspresent till Linus som fyller 9år den 25:e november. Fy sjutton, var tar tiden vägen? Glömmer aldrig när han kom till världen och vi skulle få åka till KSS och hälsa på honom. Vi var i Cesarstugan och åt julbord med S-O`s jobb, det var den längsta "sittningen" som jag varit med om!!! Trodde aldrig att det tog slut  så att vi kunde ge oss iväg till Skövde och lille Linus. Och nu är han 9 år!

Klapparna är inhandlade på Tre Får i Tidaholm.
Nu skulle man vara leksakshandlare i dessa tider!!!
Skall strax gå och förbereda lite mat till kvällen, Inga-Lill och Rune kommer hit på kvällsmat, det är dags för arrende!!! Vilken tur, så som jag har handlat idag! Tjingeling!

Kommentera här: