En vecka har gått..........

Vart tar en hel vecka vägen??? Ja, det kan man undra! För en vecka sen, ja, då var vi i Tyskland! En Weekend ihop med Anderssons, färjan till Kiel och sen bilade vi till Wismar och nattade över.

Pensionat Apostel, ett litet mysigt hotell i centrala Wismar.
Många mysiga små pubar, här sitter vi på en av dem.

Svårt att välja? Vi nöjde oss med ölen!
En härlig stad att vara i, men inte promenadvänlig!!!! Kullersten överallt, inte bra för höfterna!!!!
På söndan fortsatte vi mot Burg för nu skulle här handlas!! Söndagsstängt!!! Hjälp! Vi fick inhandla allt vi skulle ha på "pråmen" vid färjeläget, det gick det också! Men va snopna vi va!!!
Men som man säger; "slutet gott allting gott". 
Va har vi gjort mer under veckan? Jo, gratulerat en tjej som klarat körkortet!!!! Sanna!

Grattis Sanna!!!!
Jobbat som vanligt, ryggympa på måndan, slut för denna terminen, ja, det är två gånger kvar men då kan jag tyvärr inte vara med! Skit!!!!
Linus har fyllt 9 år! Hipp, hipp, hurra!

Här förevisar han den nya cykeln för morfar, en riktig racer!!!

Hamburgare och därefter hemmagjord tårta blev vi bjudna på, underbart gott!


Att blåsa ut alla ljus på en gång är inte alltid så lätt, men Linus klarade faktiskt detta! Undrar vad han önskade sig?
Malan höll igång som vanligt, en riktig teaterapa!

Här iklädd mössa och morfars boots!!!

Emellan varven så kopplade hon av i Farmor Ingas knä, visst ser det väl härligt ut? Skiljer ca. 80 år dom emellan!

Va, gott det ser ut!

Maja var inte riktigt i slag, hon hade fått influensasprutan, slappade hos farmor Inger i soffan medan vi kollade på "bonde söker fru"

Jag tror faktiskt att dom somnade till båda två!

Stakarna och stjärnorna är på plats i hela huset! Nu fattas det bara ute att göra iordning, men det får vi ta senare för S-O har åkt på firmafest till Karlstad och jag fixar ju inte detta!

Igårkväll var vi i Cesarstugan och det traditionella julbordet, Gun och Sylve var med oss! Alltid lika gott och trevligt hos Stig. Hör och häpna! Vi behövde inte köra!!!! Vi hade "privatchaufför i år. Sanna!

Körde oss både dit och hem, tack Sanna! Det får du gärna göra om!


"Det rutiga paret"
S-O i nyinköpt skjorta, ja, nu hade ju inte han varit shoppat alltså!
Nej, det var jag som tyckte att han behövde lite nytt, men det tyckte inte han! Hur som helst så tog han på sig den iallafall!  Mycke go mat och dryck som alltid på Cesarstugan! Ska snart dit igen, med jobbet denna gång, men det är inte förrän den 9:e december så vi hinner nog bli hungriga tills dess!
Jag och Gun, alltså!
Man borde ju inte vara hungrig så här dagen efter men nu känner jag att det suger i tarmen, ska gå och värma mig lite mat sen är det jobbet som gäller ikväll. Jag och Gunsan håller ställningarna!!!
Tjingeling!

1 Sanna:

skriven

Ogillar bilden på mig, hur man lyckas ibland.

men bilden på Amalia är klockren :D

Kommentera här: