BINGO


Använde mig av en sån här "mokagäng" igårkväll! Jag och Gunsan var på Medis och spelade bingo, utan någon framgång! Vi "duttade" för glatta livet, men vad hjälpte det? Inte en "sketen" vinst!
Var nära massor av gånger, satt med ett nummer kvar och skälvde i hela kroppen, men inte då! Nära skjuter ingen hare som man säger!
Jag vann iallafall en lila frotte handduk på en lott!
Idag är det fredagen den 13:e! Olycksdag, men jag tror inte på skrock, kan ju ta det lite försiktigt ändå! Krister och Kristian har namnsdag idag, grattis!
För 20 år sen så strejkade mer än 10 000 lärare i Stockholms området, viss fortbildning skulle ske på sommarlovet!!!! Stackars lärare som har så mycket ledigt ändå!!!!!
För 50 år sen, 1959 hade filmen "Raggare" premiär med bl.a Christina Schollin i huvudrollen, ja, hon är ju faktist ännu "still going strong" fast nu ägnar hon sig åt änglar istället för raggare!!!! Är det någon skillnad? Har städat idag, S-O började redan igårkväll. Det hände en liten olycka! Våran "lånekisse" blev nödig och det fanns ingen inne som hörde när han jamade och ville ut, då går det som det går!!!! Var ju inte hans fel! Men nu är det städat och köksmattan är tvättad. Ikväll är det dags att jobba igen, jag och Gunsan som håller ställningarna! S-O är delvis hemma och snickrar, hade bara några jobb som skulle fixas, så det blir middag mitt på dan idag. Fisk i ugn! Tvättmaskinen går för fullt, tänk om man inte hade denna uppfinningen! Skala 1 till10? 10+!!!!

Snart är det dags att plocka fram alla adventsgrejer och se till att dom fungerar, det brukar vara lite si och så med en del grejer, särskilt alla slangar och belysningar vi har utomhus! 14 dar går fort!!!

Tjingeling!

Kommentera här: