GODMORGON

Har en man som inte kan sova! Gick upp vid 5-tiden och började hugga ved!!!! Kom in vid 7 och lagade frukost, är det semester?? Knappast. Ja,ja, det är väl bäst att han får göra som han vill. Nu sitter jag här igen, har precis tittat på ett litet inslag från Såtenäs, min käre son som har skickat mig detta, han blev väl inspirerad av min bild på bloggen! Det var nog en liten present på min namnsdag igår! Margareta hade namnsdag nämligen igår som ju betyder Pärla! Som ni alla förstår så ingår jag i "Fruntimmersvecka" och då brukar det regna! Men det har faktiskt förekommit "heltorra fruntimmersveckor" nämligen 1901, 1947, 1955 0ch 1959, det är alltså 50 år sedan det var en heltorr vecka!! Idag är det Johanna som är en feminin variant av Johannes. För 40 år sen  satte Neil Armstrong som första människa ner foten på månen!!!! Det ni! Blåser som "bara den" ute idag och regnet hänger i luften riktigt semesterväder, med andra ord! Var ute och cyklade igårkväll, ja, ni läste rätt! Hemtjänsten ringde, dom kunde inte hitta larmknappen hos Inga. Vad göra? Lovade att åka dit och leta, men,men, jag hade ju smakat på min första semestercider!!! Det fick bli cykeln! Sagt och gjort, en härlig tur faktiskt. När jag väl kom dit så hade dom hittat det, var? I handväskan av alla ställen! Slutet gott allting gott och jag fick lite motion. Funderar starkt på om jag ska åka in till stan idag och införskaffa regnkläder kan behövas till lördag. Gör jag detta så blir det säkert sol och varmt! Det kan det vara värt!!!! Men först är det en omgång bräder som gäller, det börjar ta på dom nu. Kanske skulle ta och skola om mig! Till målare! Nej, det är nog inget för mig, som inte ens vågar klättra upp 3 steg på en stege!  Nej, nu ska jag gå ut till min käre man och se hur det går för honom i vedhögen!
1 Veronica:

skriven

Ha ha.... De va allt lite roligt när du kom flåsandes på cykel.... Tur du inte hade längre att cykla då!! =)

Tänk va vi letade... Överallt... högt och lågt....

Ha de så gött på semestern!!!

Kram

Kommentera här: