"GAMMELVALA"

Onsdagen var den enda "lediga dagen" för S-O, annars är det fullt upp inför utställningen! Närradion, skaraborgsradion,flygklubben m.m ja, jag vet inte allt! Men ett vet jag, han har inte varit mycket hemma, det är en sak som är säker! Tisdag kväll kl. 22, fick vi ett "stollaryck" vi sticker till "Gammelvala" i Arvika imorgon! En heldag för alla gamla veteranbilar, sagt och gjort, vi packade en kaffeväska på morgonen klockan halv 7 och gav oss iväg i Dodgen. Underbart väder för en gång skull, halv 11 var vi framme, massor av folk redan! Vem välkomnade oss där? Jo, självaste Bosse Bildoktorn!

Han frågade vad den rosa färgen på bilen kallades för?
Vet ni vad min man svarade? Jo, "underbyxerosa"!!!! Han höll faktiskt med
om detta, Bosse alltså!  En underbar dag och massor att se på.
Ett måste när man är i Gammelvala, det är att äta Nävgröt med stekt fläsk och lingon
med Enbärsdricka till. Smaskens!

Visst ser det väl gott ut?
Det var gott, men jag orkade inte äta upp riktigt allt, tyvärr!
Kan tala om att vi fick stå i kö 45 minuter för att få oss detta till livs, men
det var det värt.
Hemvägen tog vi över Dalsland, ganska öde faktiskt men vackert.
Torsdag, vad göra? Jo, åka till stan och leta regnkläder! Icke sa nicke!
Hittade ingenting, slutsålt! Jo, förresten jag hittade en regnkappa på Intersport,
endast 599:- spänn, som hittat! Nej, vi hoppas på solsken på lördagkväll.
S-O hade fullt upp hela dan, vi träffades på Mc Donalds och tog en hamburgare.
Åter hemma vid halv 4 blev nerbjudna till Gulliden på Tacos. Emelie och Pauline
var där och skulle sova över, kul för kusinerna att träffas. Amalia var i bustagen
som vanligt, ikväll var det bara morfar som gällde.

Se sån stil hon har!
Fredag: S-O tvättat Chryslern och jag har dammsugit båda bilarna så
nu är dom klara tills imorgon. Har pratat med Britt-Marie, dom kommer
fram i kvällningen. Har gjort en kycklinggryta, som vi ska avnjuta då.
S-O är inne i "kåken" och hjälper till sen skulle han göra massa ärenden!
Klockan 18 ska vi vara på flygfältet och ställa iordning till morgondagen.
Kände bara att jag var tvungen att ta en paus och sätta mig och blogga,
det är min avkoppling! Förresten,det är Kristina som har namnsdag idag,
grattis Kristina!!!! Kristina kommer från latinets "christianus" och har tolkats
"den som är kristen" Det ni!!! 57800 har det som tilltalsnamn.
Läser vädret just nu för morgondagen, regn eller skurar på många håll!
Vad är skillnaden på regn och skurar?
Däremot mest soligt! Fattar noll, men dom vill väl gardera sig, kan jag tro!
Nej, nu får jag se till att få lite mer gjort här i huset! Tjingeling!

1 Sara:

skriven

Hörde honom på radion minsann! Han har bra radioröst!

Gammelvala har jag varit på semester i tre år i rad när jag var 7-8-9-år... Det är så mysigt där! Jag älskade att gå och käka snickarkörv! =)

Hoppas att det inte blev så mkt regn på er igår. I Granvik öste det ner framåt kvällningen. Och åskade! Usch!

Du kan hitta bra regnställ här: www.engelsons.se

Kram kram!

2 Eva-Marie:

skriven

Har inte du semester? Då ska man ligga i hängmattan och läsa böcker och koppla av.

Själv är jag hotelldirektör denna veckan.

Ha de

Kommentera här: