EN BLANDAD DAG

Skulle ju strukit en jättehög med tvätt igår förmiddag, men så mycket annat kom emellan! Eller är det bara ursäkter? Satt framför datorn nästan hela dan, kom på att vi ska göra ett collage till demensteamet som jag är med i på jobbet. Kanske jag kan fixa nåt kul till det! Gjorde så också innan jag åkte ut till jobbet för en träff med dom andra i teamet, tror det kan bli ganska bra bara vi kommer igång men det ska inte vara färdigt förrän på mars. Vi har gott om tid!!!!  Tror man ja, sen får man stressa det sista ändå, jag vet. Var hemma vid 5-tiden igen, nu skulle Gullidens barn komma för Mia och Fredrik skulle upp till Veronika och Robert och planera skidsemestern! Dom sticker till Sunne sista helgen på februari, hoppas nu att inga sjukdomar kommer emellan och saboterar det hela. Det blev Linus och Maja som kom hit, Amalia skulle följa med och leka med Felix och Filippa. Vi hade en riktig slappekväll med Tacos och lite kvarbliven tårta sen morfars födelsedag! Ja, den hade varit i frysen, annars hade den väl gått ut av sig själv! Mumsigt, tyckte barnen, sen kröp vi upp isoffan och kollade på Macken, Linus skrattade så han hoppade i soffhörnet.  Vid 8- tiden var det dags att åka hem då kom dom övriga. Malan tyckte inte alls att dom skulle åka hem, nej, av med kläderna och in och kollade va det var för nåt på tv:n. Oj, bra musik!


Man kanske skulle ta en svängom!


Ja, då kör vi väl då! En äkta rock`n roll,eller?

Let`s dance, nästa! Hon tog tacksamt emot applåderna efteråt, vad månne
det bliva av detta barn?
Jaha, det  var gårdagen,det! Nu är det ny dag och tvätthögen ligger fortfarande kvar!
Måste göra detta innan jag åker till jobbet men börjar ju inte förrän 15.45, så visst
hinner jag? Om det nu inte kommer något annat emellan. Har lite kvar att skriva
på vår resedagbok, hittade gamla anteckningar från vår första resa 2005 så det
är väl lika bra att "klämma" den med!  Resan från 2008 blev hela 9 A4-ark. Vem
ska läsa det,då? frågade S-O när han fick se det. Du! svarade jag då!  Nej, men det
är kul att ha det nerskrivet för man glömmer så fort.
Grand Canyon te.x som vi var vid 2005, nästan glömt bort hur det såg ut.




Coloradofloden rinner rakt igenom Grand Canyon!

Ja, det här var en upplevelse som inte går att beskriva i ord,
det måste ses! Jag skulle vilja se det från ovan också, det fanns särskilda
guidade flygturer man kunde göra.
Nej, nu får jag inte sitta och drömma mig tillbaka mer, nu väntar tvätthögen!!!
1 Veronica T:

skriven

Det är väl skoj att ha en resedagbok att sen på äldre dar läsa och minnas de man gjort... Tycker man alldeles för lätt glömmer de man gjort/varit med om.

Ha en bra kväll på jobbet!! Jag njuter av min LEDIGHET!!! =)

Kommentera här: