julspel och julbord

Full rulle! Ja, det kan man säga att det är, hinner knappt blogga men nu har jag en liten stund över! Äntligen! Jobba, baka, handla julklappar, städa här och där, vara och titta på ett julspel, åka och äta julbord, ja, listan kan göras hur lång som helst!!!!!!! I torsdags hade vi en liten "nattgäst" här, Amalia sov över! Underbar liten unge! På fredag förmiddag gjorde vi iordning ett fat med lussekatter och pepparkakor och överraskade Farmor Inga med, en mysig stund hade vi alla tre i hennes kök. Tyvärr inget kort, Malan ville inte "vara med på bild"! Helgen bara flög iväg,vet inte var den tog vägen! Jo, på söndan åkte vi till julmarknaden i Vartofta och inhandlade bl.a en "utegran" som JAG satte upp och fick i belysning i!!!! Inte illa! Pauline passade på att få rida, uppskattat!
I måndags var det dags för Skyddsrond på jobbet, på kvällen tog jag ledigt för att kunna vara med sista gången på gympan! Vi kör igång 11 januari igen, det kan nog behövas efter all julmat!
I tisdags var det dags att ta en sväng till den stora staden Tidaholm och julspel. Linus hade den stora huvudrollen och fick spela Josef! Jätteduktiga tredjeklassare!!!!

Ett härligt skådespel!
När spelet var över, vem äntrade inte scenen då? Jo, Amalia förståss!!!
Hon ville ju också vara med! Vad månne det bliva av denna tös?

Hon "körde" en låt ur Emil i Lönneberga!
Ja, då var vi framme till onsdag redan och julbord på Cesarstugan med jobbet, är ju inte längesen jag var där men jag tror jag kan åka dit hur många gånger som helst. Toppenmat!!!!

Här "lassas" det in. Hela Elvagårdens personal var på plats.
Mätta och belåtna vandrade vi vidare upp till kaffebordet och underhållningen för kvällen!
ELVIS hade återuppstått!

Både rock`n roll och julsånger kunde vi njuta till.
Idag är det torsdag och jag är ledig, har inte bestämt ännu vad dagen ska innebära!
Men,men, det blir nog inte så svårt att fylla den! Tjingeling för denna gång!

Kommentera här: