HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER

Vad är det tråkigaste i hushållsarbetet? Jo, att stryka skjortor!! Men måste ju, kan väl inte gå i hårda skrynkliga skjortor till jobbet, varken jag eller min "gubbe" Skulle jag köpa hushållsnära tjänster nångång så vore det just detta, att få skjortorna strukna. Tänk när bar nen var små och farmor kom hit och var barnvakt då kunde man lägga en hög med kläder lite strategiskt och vips så var den struken när man kom hem. Hon tyckte det var roligt! Hur man nu kan tycka det? Tack kära svärmor för alla dukar och kläder du har strukit idin dag!! Man kanske skulle starta en "bytartjänst" jag åker och lagar mat (som jag tycker är roligt) hos nån och den andra åker och stryker åt mig. Vore inte dumt! Nog om detta. Har hört att dom har utlovat stormvarning till i ikväll och jag och Gunsan som ska jobba. Det får väl bli att ta på sig hjälm.Tittade just ut, stormen är redan här!!!! Ska ta och ringa till Gulliden och höra hur det är med dom, pratade med dom igårkväll och då var Mia och Linus inte bra. Såg förresten att Sara hade kommenterat på min blogg, kul att du vill läsa även den!


image15

Kommentera här: