JULSTÖK

Uppe med tuppen idag, har bakat brödkakor och stekt köttbullar! Kanhända, ger jag bort lite till mina barn ifall dom vill ha. Jag vet iallafall att Maja gillar mormors köttbullar, jag tror att dom andra gör det också.

Dom blev runda denna gång också!
Köttbullarna blev också runda, egentligen är det tråkigt att rulla köttbullar
men har man väl kommit igång så går det som "hejsan".

Första omgången, ska bli ett par pannor till. Idag har jag påhälsning igen
en katt som brukar ta en sväng förbi här, vet inte vems den är men han hör väl
hemma i nån gård i närheten. Fin är han iallafall!

Man ska inte mata andras katter, men vem kan motstå att ge den en
köttbulle? Inte jag iallafall. Svagdrickan är på plats förresten i förrådet,
Sandhems "dreckakörare" kommer varje jul med en kagge. Gott till
julmaten. Han har kört till oss så länge vi har bott här och det är faktiskt
hela 32 år nu!!! När Mia var liten kallade han henne "tösabiten" Varför vet
jag inte. Nej, nu är det dags för en panna köttbullar till sen ska jag hämta Pauline på skolan.

Kommentera här: