Ålandsresan

Hej o hå, nu först orkar jag att skriva. Vi har varit på Rock at See resa till Åland då kan ni ju tänka er hur det känns ett par dar efteråt.Trött, bakis och HES!!! Det kostar att ligga på topp, som tur är har vi ett par semesterdar. En toppenresa, alla var i högform bra musik framförallt! Vi delade hytt med herr och fru Andersson, alltid lika trevligt kom väl i säng vid halv 5 på morgonen. Inga brutna ben när herrarna skulle upp i överslafen denna gången heller, en gjorde ett "galtahopp" upp och en använde faktiskt stegen denna gång. Holgersson smart som vanligt ställde mobiltelefonen på väckning kl.8 det var bara det att den kopplades om automatiskt till finsk tid så vi blev väckta en timma för tidigt. Det vara bara att gå upp, pigga och alerta!!! Frukosten smakar alltid bra på båten,när den hade lagt sig som bomull i magen så var det bara att börja festa igen. Köpte förresten en skiva till grannfrun, Micky Muster, kan inte förstå vad hon ser hos honom? Men det kanske är musiken hon gillar, ja, jag kan väl hålla med till en viss del. Ewa Eastwood underhöll på hemresan, vilket tryck! Var Holgerssons var? Framme vid scen förståss, var annars? Bussresan hem tror jag inte att jag vill skriva om, kan bara nämna att den gick på högvarv!!!! Ja, då menar jag verkligen högvarv. Måndagen var ingen höjdare, gjorde inte ett "skit". Mia sms:ade och frågade vad vi önskade oss i julklapp, vad hade hon tänkt sig att få för svar så här dagen efter? Vi hade så att säga "hjärnsläpp". Idag har vi varit på shoppintur igen, först Tibro och sen Skövde. Har vi gjort nåt nyttigt? Jo, jag har faktiskt städat ikväll, men det var tungt.

Kommentera här: