LITE SMÅTT OCH GOTT!!!!

Har ni tänkt på vad mycket man kan hinna med under våren? Om man bara vill!!!!!
Ja, vi har iallafall gjort iordning altanen, målat och lagt nytt tak! Ja, vi och vi!!!! Mest min älskade man! Fast jag har kommit med många goda råd.......... En del kanske mindre goda..... Han vet ju bäst!
Tror han iallafall! Nåväl, jag klättrar ju inte på stegar så det mesta har han målat.

Här är det färdigmålat och taket på plats!
Som tur var så har det varit fint väder hela tiden!

Här har vi fått besök av flera generationer, Farmor Inga var här och "besiktigade" arbetet och vi kunde avnjuta en fika ute i trädgården! detta skedde på självaste Carina-dagen, därför den vackra blomman på bordet.
Däremellan har vi ju förstås jobbat också ( det går faktiskt att kombinera) Stortrivs ute i Floby och Almen! I torsdags hade vi en liten vårutflykt och tittade på en underbar trädgård, blommor , buskar och träd. Vilket arbete en del lägger ner!

Visst är det vackert? Heltidsjobb!!!!
Skulle gärna ha det här hemma också! Men då finge jag nog ha en anställd som sköter om det!
I lördags var det dags för Tibro Motorhistoriska!
"Ångvisslans Vänner" startade sin dag med en utflykt dit, soligt och med bara några små lätta moln på himlen. Kan det bli bättre?

Mycke folk som ni ser!

En fika i gröngräset är aldrig fel!
Ja, på denna årliga "dag" i Tibro får man se och uppleva mycket, herrarna var ju mest intresserade av motorer medan vi damer ägnade oss åt dom mer hushållsnära tjänsterna!!!! Brödbak te.x ja, här kan man verkligen "snacka" om brödbak!!!!

Herrarna fick faktiskt vara med på ett hörn här.

Detta kallar jag bakbord!!!!!
Ja, det var en härlig utflykt till Tibro som jag gärna rekommenderar.
En liten paus hemma sen var det dags att åka till Brunnhem och vår vårsammankomst, som denna gång hölls hos Gittan och Björn.
"Håll ångan uppe" som man säger! Ja, det gjorde verkligen "grabbarna" med sina maskiner!

"Rökförgiftade"???
Mycke go mat och dryck serverades under kvällens gång, som alltid när vi träffas!
Idag är det måndag 23 maj, det är väl inget speciellt tänker ni! Jo, för mig! Det är idag 36 år sen jag låg i "plågor"!!!!!! Stefan fyller 36 år idag, kan inte fatta det! Jag känner mig som 27!!!!!!!!
Nej, skämt åsido, vart tar åren vägen???? Som bortblåsta!!!! Det är nog det som är meningen med livet!!!!! På tal om blåst, så blåser det i Kälvene idag! Inget ovanligt om man säger så! Ikväll blir det jobb så därför inget födelsedagsfirande för sonen, han fick sin present igår. Tjingeling!!

Kommentera här: