SNART SEMESTER!

Men då! Så länge sen jag skrev här att jag nästan glömt bort hur man gör!!! Det var vinter fortfarande förra gången jag skrev och nu är det helt plötsligt SOMMAR! Nja, vet inte om jag kan kalla årstiden sommar, vi väntar och vi väntar på den! Sommaren alltså! Det var så kallt och regnigt ett tag så fågelungarna höll på att frysa ihjäl.

Stackars små!
Ja, vad har vi mer hittat på? Jobbat förståss, jo, då lite utflykter har vi hunnit med. Cruising i Tidaholm, ett måste! En "Non-stop" resa till Tyskland i början av juni, behövde fylla på i förrådet!!!!!  Firat några födelsedagar, Stefan 37, Amalia 5 och svärmor 84 år.  Och så den årliga festen i ladan förstås innan Ekåsen. Blöt som vanligt, börjar att vänja oss vid detta, men festhumöret var det inget fel på, uppemot 80 pers. i vår lada som trängdes och grillade!

När inte bord och stolar räckte till så fick man ta till det som fanns att tillgå, här sitter ett gäng på ett gammalt husvagnschassi! Finns det hjärterum så finns det stjärterum!!!!!
Innan på dan så var det naturligtvis ett besök i Plantis och utställningen, regn?? Ja, lagom till det var slut!

Vi fick också den äran att få köra ett brudpar till och från kyrkan i Håkantorp, Sara Tengblad och Andreas Larsson som gifte sig! Brudens kära väninna som gav oss detta fina uppdrag och då kan man ju inte tacka nej! Tack Petra Mårtensson!


Visst är det fint med bröllop?
Sen har vi ju själva fått den äran att vara bjudna på bröllop! På Midsommardagen gifte sig Veronica Larsson och Robert Svensson i Kälvene kyrka!

Hela den stora familjen samlade vid klockstapeln!
Fest blev det efteråt i Näs Bygdegård, go mat och dryck och massor av underhållning!

"Farmor Inga" fick komma till kyrkan och träffa brud och brudnäbbar! Vad glad hon var!

En Ljusbricka!
Ja, visst är det underbart med bröllop? Skulle kunna tänka mig att gifta om mig! Med min man förståss!!! Nästa år har vi varit gifta i 35 år!!!! Fattar inte var den tiden har tagit vägen? Men man ser det ju på sina barn och barnbarn! Det äldsta barnbarnet fyller 12 år i höst!
Ja, så har det ju regnat som jag inledde bloggen med, men nu väntar 4 veckors semester och då har jag bestämt att solen och värmen kommer!!!!! Jo, säger nog många som läser detta, vi har allt haft fina dar också! Det har vi haft emellanåt men inte många och man kan inte lita på vädret! Nej, nu ska jag ge mig upp till postlådan och se om det har kommit nån tidning!!!!! Förr kom den mellan 4 och 5 på morgonen, nu kommer den tidigast halv 8. Lite tråkigt!!! Tjingeling!
1 Gunilla:

skriven

Ja men så kul att du bloggar igen:) Jaa vad kul ni har att se fram emot Carina..Då är psykträffarna inget emot Amerikat,hihihi..Ska bli kul att träffas igen:) Kramen Gunilla

Kommentera här: