Sommar och Semester!!!!!

Ja, jag får väl börja där jag avslutade sist! Då var det Ekåsen som var på gång, en regnig sådan. Men humöret var på topp hos alla som gav sig dit! En förfest här som vanligt med många glada festdeltagare, runt 60 personer hade samlats i vår "lada" för att grilla och prata och och kanske ta en öl eller två!!!!

Många fina bilar på gårdsplanen!
Midsommar firade vi i Lidköping i glada och goa vänners lag! Go mat och dryck och lekar!
Midsommardagen drog vi och Anderssons till cruisingen i Lysekil, nu började ochså det fina vädret!!!! Toppendag!
men här kan man snacka om att det var trångt, gatorna var fulla av fina bilar och FOLK!!!!!!
27 juni! Nu börjar semestern!!!!!! 23grader varmt! Målade förrådet och garaget, till hjälp hade vi Lena, tänk vad allt går mycket lättare när man hjälps åt. Det gick åt mycket "dricka" kan jag lova!!!!
Andra arbetar en del tittar på!!!!!

Här tar Lena en liten paus i arbetet!
Vi avslutade kvällen med grillning, det var vi värda.
1juli stack vi på semester, Värmland och Karlstad! För andra året i rad, men vi gillar Värmland!
Hotell Bilan första natten och en ute kväll i Karlstad var inte fel, goda öl och Rocka-Billyband på ute restaurangerna nere vid hamnen, kunde man ha det bättre? Nej, det tyckte inte vi iallafall! Toppen väder!

Ölen var god!
Uppe i Torsby finns det berömda Nostalgicafeét (Elviscafeét) här var man ju bara tvungen att göra ett besök och fika! Ja,a den tjejen hade verkligen lagt ner hela sin själ i detta, snacka om Elvis-inspirerat!!!!

Sierran passade ganska bra in här!

Vilken miljö!
"Skroten" nästa! Vi var bara tvugna att göra ett besök där igen, var där i fjol också men det är bara ett måste!!!!!

En hel skog full med bara skrotbilar,staplade intill varandra, ja, till och med på höjden för att komma plats!
Kommer ni ihåg den berömda "Tjorven"? En postbil som var populär, jag tror det var på 80-talet!

Visst är det väl nostalgi?
Tog en sväng till den berömda Lundbergska skolan också, där alla manliga i bl.a kungafamiljen har fått sin utbildning. Mitt ute i skogen ligger denna skola, vad fanns att göra där för dom? Ja, det kan man verkligen fråga sig!!!! Kanske sätta våra barnbarn där så dom får en ordentlig uppfostran och utbildning? men vid närmare eftertanke så tror jag inte att vi skulle vilja det!!!!

Nej, det ser väl inte så trevligt ut?
Då var Mårbacka mycket tjusigare!
Här skulle jag kunna tänka mig att vara "Slottsfru"!!

Ja,a vi hade tre härliga dar i Värmland med omnejd, man behöver inte åka långt för att se mycket!

En dag i Västerås! Toppenväder och många fina bilar!
Ja, vad har vi gjort mer på semestern? Jo, vi har varit på Emelies konfirmation i Mössebergskyrkan också tur med vädret den dan.


Efteråt var vi inbjudna till det "Gamla stenhuset" på Viken för att äta en bit mat. Vilket härligt gammalt hus!
Många presenter, som hon verkade vara nöjd med!
Barnbarnen har varit här i omgångar också, även haft en utflykt med allihop!
Hemlig resa som gick till Gränna och Visingsö! Bil, båt och Remmalag! Härligt väder, vad mer kunde man önska, barnen fick bada i Vättern och vi avnjöt en picknickkorg på stranden! Avslutade dagen med att kolla in Polkagristillverkningen och naturligtvis inhandla även sådana "grisar"!

Gott med lite käk efter badet!

Lite allvarliga men ändå förväntansfulla!

"En sockerbagare" Verkar jobbigt! Men gott!
Bara nöjen tänker ni! Jodå, vi har faktiskt gjort lite nytta här hemma också! Kalkning av garage och lagård var nödvändigt! Så det är gjort nu! Ja, inte jag men min man har jobbat med detta, jag har bakat städat och putsat fönster mellan varven!!!! Sen tog vi en tripp igen! Denna gång på en shoppingresa, vart? Jo, till Tyskland! Det var nämligen tomt i vårt förråd! Körde "gamla Riksettan" ner till Skåne där vi övernattade på hotell i Lund! Ja, tänk vad mycket man får uppleva och se när man åker dom här gamla vägarna som egentligen inte "finns" längre!

Den här restaurangen var "Stängd för säsongen" undrar bara vilken säsong?
Gamla rastplatser fanns det också gott om!
Här är en som var igenväxt helt men som nog har varit jättefin för längesen!

Vad gör man inte för fotografens skull?
Hälsingborg "Ebbas Fik"! Ja, där var man ju bara tvungen att ta en fika!
Kakor i kollosalformat!!!! "Duettkaka, Radiokaka, Tigerkaka m.m.......... Ett underbart ställe mitt inne i stan!


En härlig miljö att sitta och fika i!
En övernattning i Lund och sen Tyskland nästa!!!

Här är den lilla butiken i Burg som vi inhandlade våra "gosaker"i!!!!!!
Nu tänkte vi vila när vi kom hem till helgen, men "icke sa nicke" Det blev inte så! Det blev en tripp till Varberg, utställning och Cruising! Blev medbjudna av "goa vänner" och det kan man ju inte tacka nej till! Toppen väder igen! Ja, vi klagar verkligen inte på vårt semesterväder!  Vilken avslutning på semestern,ja, inte min men Sven-Olofs för han började jobba i måndags.Skönt att vara själv en vecka också då hinner man göra lite!!!!!!! Nyttigt, alltså!!!! Igår hade jag med mig Maja och Amalia på Torgdagen i Tidaholm och sen lunchade jag med Mia på Glada Gränd! Det är väl nyttigt???? Nu är det grusgången och allt ogräs som gäller, gräset klippte jag igårkväll, så lite nytta har jag gjort! På måndag börjar jag jobba igen, längtar faktiskt lite! Tjingeling!
1 Gunilla:

skriven

Det var en riktigt trevlig bildkavalkad du lotsa oss runt i ...Har hänt en heldel för er...Samma här fast vi vart mest i stugan...(Värmland oxå 4 dagar,trevligt) Kram på dej...Gunilla

Kommentera här: