VINTER

Kom just på att jag inte har skrivit på min blogg sen i somras!!!!! Alltihop är Facebooks fel!!!!!!!
Men nu ni, är det dags! Har ju haft en härlig höst med tre veckor borta i USA, vilka veckor!!!! Sett så mycket att vi inte har hunnit smälta det än! Håller på att skriva rent alla mina anteckningar från resan. Förde dagbok varje dag för man glömmer ju så lätt! För att inte tala om alla bilder vi tog, nu är bara frågan när man ska göra iordning alla dessa? Vinterjobb? Ja,ja det blir väl såsmåningom!
Nu har vi fått vinter rejält, köld, snö och framförallt HALT!!! Över 14 dar sen som jag halkade och slog på "röven" ja, jag har faktiskt en sån!!!!! Det ska "gudarna" veta!!! Svanskotan fick sig en rejäl smäll som fortfarande sitter i!! "Det går väl över tills jag gifter mig" så sa man ju förr! Men nu är det ju så att jag redan är gift, så vad är det då att hoppas på? Så här ser det ut på vår gård för tillfället!

Vi kan väl hoppas på att drivan försvinner fram på Maj nångång!
Nej, vi vill inte ha snöoväder! S-O har kört snö nu i en veckas tid varenda morgon så att vi kan ta oss ut. När vi väl tagit oss ut så är det att "kuska" runt på vägarna igen! Han i hela länet i sitt jobb och jag i Hemvården runt Vartofta med omnejd. Hur roligt som helst! Men, men vi har ju valt dom här yrkena, och lite spännande är det allt att se om man kommer fram till alla som behöver hjälp! Det gäller i många lägen att prioritera, vi sätter ju säkerheten framför allt annat!
Nej, nu tror jag att jag lägger in en sommarbild istället!

Sommar och sommar, det är september! Här har vi precis kommit fram till Graceland, Elvis hem!
Vilket underbart ställe! En guidad tur både i huset och trädgården med hans grav som var smyckad med både blommor, kort och "gifts". Bara ett av alla vackra ställen vi besökte!
En kväll tog vi in på ett Bed&Breakfast, ett annorlunda ställe om man säger så! Ett tjusigt rum där allt ingick, toalett och badkar i samma rum!!!!!! Ett sånt där som man ser i gamla Vestern-filmer ni vet! En stor skärm mitt på golvet, jag som är lite blyg av mig klädde av mig där bakom!!!!

Det gäller att bju på sig själv när mannen är framme med kameran!!!
Överraskningar varje dag när man åker på en sån här resa! Man behöver aldrig ha tråkigt!
Underbara platser som sagt var! På ett ställe duellerade vi!

Inte så allvarligt som det ser ut!
Skönt att sitta och tänka tillbaka på allt detta mitt i snöovädret!

En bild från New Orleans, en häftig stad med mycket Live-musik!
Tillbaka till vardagen igen; igår firade vi Linus som fyllde hela 10 år! Vart tar åren vägen? Ja, det kan man undra! Tycker det var som igår han föddes den "lille skiten" Vårat första barnbarn, ja, gud va stolt man va då! Mormor och morfar, fattade det inte riktigt då, sen gick det bara två månader så var vi Farmor och farfar också!!!! Skiljer 2 månader på Linus och Pauline fast dom är födda var sitt år.

Här är det paketöppning, men jag tror nog att "pengakuvertet" var bäst! Han sparar till en egen dator nämligen och nu ska den inköpas! Så Mormor och Morfar fick bidraga med en slant! Jag tror att det bara var pengar på önskelistan på 10-årsdagen! Idag är det jobb som gäller igen, jag och Gun är det som ska sköta ruljansen ikväll. Hoppas bara att vädret lugnar sig! Men först ska jag göra iordning det sista inför 1:a advent, gardinerna ska upp i köket och dukar ska på sen är det bara att tända upp! Ja, inte förrän på söndag förståss men det brukar bli tidigare om jag känner Carina rätt! Mia hade redan tänt sina stjärnor, det var verkligen adventsfint hos dom!!!!! Nej, nu får jag allt ta och göra lite nytta här i huset! Tjingeling!
1 Gunilla:

skriven

Hej du! Kul du hitta till min blogg! fina kort du bjuder på...nu ska ju vi snart träffas oxå? Har du gjort nåt egenhändigt pyssel eller!!! Kramis Gunilla

Kommentera här: