3 lediga dar.......

Jaha, nu va man inne på den sista lediga dan, vart tar dom vägen? Dagarna, alltså!  Måndag, ja då gjorde jag mest ingenting, jo förresten, jag var på gympa och så hade vi möte hos Rickard (aktivitetskommiten) gjorde upp planer för den kommande vårens aktiviteter i klubben. Det blev ganska fullspikat! Kristi "flygare" dag har vi vårat årliga bilrally, alltid lika kul att se om nån kör vilse! Tisdag, hade jag en liten "prickig" tjej här hela dan, Pauline har vattenkoppor! Vi bara myste, hon hade med sig två filmer med Mr Bean, han är ju underbar! Vad skönt det är att få skratta ordentligt! För det får man faktiskt göra när man ser på honom. Lite läxor blev det också, läs och skrivövningar! Vad gjorde vi mer? Jo, vi satte Balsaminfröer, 12 krukor, varav 4 är Paulines. 3 krukor ska få gå till Gulliden också. Däremellan så lagade vi mat också, Korv Stroganoff till lunch och Kycklinglasagne till middag. på kvällen var det dags att "gala" igen!!! Ja, Gospelkören alltså! Det känns som att alt inte är min grej, men jag får väl inte ge upp ännu. Idag har räkningarna blivit gjorda, i god tid för en gång skull!!!! Pengarna är redan väck innan dom ens hunnit komma in på kontot! Städat har jag också gjort, "fuskstädat" endast dammsugning! Julgardinerna i "finrummet" har äntligen kommit ner, ja, nu va det ju inte min ide. Nej, det var tack vare Anna-Karin i Tidaholm som dom kom ner!!! Läste på hennes logg på Facebook att hon skulle byta gardiner, ja, då kom jag på att vi hade våra uppe också! Men julen varar ju till "påska", eller hur? Förresten så har jag varit i Tidaholm och käkat lunch idag, tog med Gunsan dit och gick en sväng på torget t.om. Vad mycket man hinner med på en dag egentligen! Ikväll blir det Åsle och Anna-Maria och förhoppningsvis lite go mat. Vad jag ränner!!! Ja, det tycker min man iallafall, men jag kan ju inte hjälpa att allt hamnar på samma vecka och tre dar i rad. Så det så! Imorgon skulle jag egentligen varit på Hembygdsföreningens årsmöte, men dom får klara sig utan mig för jag jobbar kväll. Det tror jag att dom gör också,för den delen. Det blir lax till kvällen här hemma, till mannen i huset alltså, lax i ugn med fraiche och dillröra. Staren har kommit och tranorna (gaphalsarna) hörde jag för en stund sen, S-O har även hört lärkan. Så då är det väl vår? 9 grader varmt hade vi för en stund sen, det är ju underbart! Äntligen!!!! Vårat trädgårdsbord har kommit fram ur snödrivorna så snart kan jag sitta där med min kaffekopp!! Det ni! Då är det vår! Nej, nu är det dags för en fika det känner jag i "kaffetarmen"! Ps. det blir en banan till kaffet Ds.

Kommentera här: