SEMESTER

Jaha, nu var det ett tag sen jag bloggade, men bättre sent än aldrig! Har semester, är inne på min andra vecka och min stackars"gubbe" jobbar ännu! Vad har hänt sen sist då? Massor! Har haft en träff med det s.k "Psykgänget" uppe på Fåraberget. A-K hade laddat cykelkärran med en massa godsaker som vi avnjöt i ett underbart väder med mycket "flabb"!!!! Passade samtidigt på att fira Gunilla som ju har gått och gift sig med sin "Putte".

Presentöppning.
Lördagen efter var det dags för utställning i Plantis, lite "halvtaskigt" väder som senare blev riktigt bra!
Mycket folk trots väderleken!

Vad tycks? Snygga, va? Särskilt den i mitten!
På kvällen var det dags för Ekåsen och den sedvanliga förfesten i vår lada! Räknade upp till 65 pers.
De flesta kände vi, andra inte! Grillade och tog en "bärsa" och "tjötade skit"

Alla var på toppenhumör, ja, vad annars när man är i "glada vänners lag"?
Ekåsen! Nostalgi!!!!! Eva Eastwood uppträdde och som alltid lika bra! Kvällen går för fort bara, när man har roligt!
Söndagen? Städa.........  No problems! Tog nog inte mer än en timma, väldigt ordningsamma gäster vi hade, fast vad mat det låg kvar på borden! Kanske dom drack sig mätta ? Vad vet jag?
Efter detta lite lätt lunch och packa som gällde. Grebbestad nästa! Jobbarkompisar åkte till B-M i Grebbestad, dom har sin husvagn där. hon hade fixat en stuga åt oss, så då va det bara att "gå på´t" igen! Grillade och "pimplade" vin och "Tjötade"...........

Underbart väder hade vi beställt och fick det också, här sitter vi på söndagskvällen och bara njuter!
Måndagen kom övriga i gänget och vi passade på att "göra stan" shoppade och åt en god lunch!!! Fisk med ben i!!!!!! ja, vem fick dom största? Jag, naturligtvis!!!!

Visst är det fint?
Tisdag förmiddag var det dags för hemresa igen, Lena och Gun skulle jobba kväll, så det fanns liksom inget val! Mot Falköping! Kan konstatera så här i efterhand att vi hade "skitskoj"!
Toppenväder när vi kom hem också, så jag har bara kunnat njuta och sola dagarna igenom.
Torsdagkväll tog vi en liten grillafton här med Fam. Gulliden och Farmor Inga, Stefan och Lina jobbade tyvärr så dom kunde inte vara med.

Majsan och Malan väntar på korven!
Fredag- Midsommarafton!!!
Packade Chryslern! För då bar det iväg till Lidköping och Nasco-gänget för att fira midsommar!
Toppenväder-Toppenkul!!!! Behöver inte berätta mer egentligen, för vi har alltid lika roligt ihop.
Sill o Potäter, snaps och allsång så det stod härliga till! Lekar! Åh, vad ska det tjäna till? Men roligt är det! Irländsk Julafton bl.a, ja, då behöver man ju inte dricka nåt, man blir yr i huve´t ändå!!!!!
Barnen tyckte det var "skitroligt" att se oss vuxna!!!! Det kan jag förstå!

Här laddas det för dragkamp!
Söndag middag åkte hem igen för att ta hand om en gräsmatta som inte blivit klippt, det var snart avklarat, ganska trötta på kvällen (inte så konstigt)
Sol,sol..... kan man ha det bättre? Bara synd om min man som jobbar denna vecka också men jag har servat honom på kvällarna med god mat och dryck, så jag tror att han är ganska nöjd ändå!
Igår pysslade jag med "hushållsnära tjänster" Fixade fika och lunch till fam. Gulliden och Håkan och Inger. Mia och Fredrik målar om sitt hus, vitt! Blir jättefint! Ikväll blir det fika på torget i stan, som vanligt på onsdagkvällarna, därför ingen middagslagning ikväll! Räkmacka som gäller ikväll!
Jaha, det var lite smått och gott! Nästa vecka sticker vi till Stockholm med Anderssons! Mer om detta senare! Tjingeling!

Kommentera här: