FÖRKYLD!

Just nu är det Ipren, nässpray,halstabletter och köksrullen som gäller!! Näsan rinner, huvudet spränger, ja,a allmänt sjuk, alltså! Var på jobbet i tisdags och vände, det funkade till klockan 2 sen fixade jag inte mer! Täbbt i näsan så jag höll på att bli galen, om man nu kan bli något som man redan är? Vilken tur att affärerna fått börja sälja receptfria läkemedel igen. Köpte med mig en flaska nässpray och en påse halstabletter och sen hem och la mig, det gjorde susen ska ni veta!  Nu har det faktiskt lättat så idag känner jag mig bättre, bara "huvet" som talar om att det finns!!!!! Det är väl allt "snörvlande" Den ende som tycker att det varit bra, är KATTEN! Han har stortrivts när vi har legat antingen i sängen eller i soffan. Nog om detta! Till helgen blir det jobb igen, då ska jag bara vara frisk!!! Ska försöka fräscha till mig idag och ge mig ut och handla, det ekar i skafferi och kylskåp!!!! Ja, ja, jag har en man som faktiskt kan handla men det är så mycket konstiga grejer jag ska ha till all mat som jag lagar nu så då blir han väl tokig om han ska gå och leta efter det i affären! Det är faktiskt så, att jag blir det själv ibland! Vet ju inte ens vad en del ingredienser är för nåt!!!!!! Och då är det inte så dj-a lätt! Och så va det, det här med att välja affär, PA's, Willys eller Coop???
Till slut blir det iallafall PA's för där hittar jag ju än så länge, det är så jobbigt att komma in i en annan affär och så inte hitta. Men vad jag hatar när dom "möblerar" om allting! Imorgon ska jag baka kakor, ja, ni läste rätt! Viktväktarkakor! Morot-kanel-muffins! Låter jättegott! Ska bli gott till kaffet imorgonkväll. Man måste ju ha lite gott ibland. Idag ska jag försöka ha en sån där "ringdag"!! Måste ringa min kära syster och min moster, men jag har bara inte orkat dom här dagarna som varit! Har inte ens ringt till Linus och hört hur han hade det i Stockholm, nu behöver jag inte ringa för dom ringde just nu!!!! Mia, alltså, så då sparade jag in ett samtal! "Den som spar han har" men inte lika roligt! Ett ganska bra ordspråk,va?  Nej, nu orkar jag inte skriva mer! Tjingeling!

Kommentera här: