2:a semesterveckan

Måndag: Tog med Farmor Inga på en åktur, avslutade med att jag bjöd henne på födelsedags kaffe på Mössebergsgården.

En lugn och härlig miljö att sitta och dricka kaffe i!
På kvällen kom Evy och Pelle, Klas och Camilla och fikade, vad vi pratade om?
Utställningen och cruisingen förståss!
Tisdag: Då kom gänget från Gulliden och Margoth och Lars och Stefan och fikade, Linus och Maja skulle stanna
här ett par dar.

Presenter!! Men fick jag öppna dom? Nej, det gjorde Maja och Amalia!
En väska och ett sopborst-set, "bra-ha- saker" allihop. Lotterna jag fick
av Stefan med familj vann jag ingenting på! Tar gärna emot nya! Man har väl bytesrätt?

Viktor var naturligtvis med också, här tar han sig en sväng i säden.
Mia har en "gammal BMW" som från början har varit Stefans som har blivit stående
i ett gammalt skjul här, nu försökte dom starta den. Döm om vår förvåning.
Den startade!!!!

En ganska ovanlig bil faktiskt!
Onsdag: Jag och barnen packade en kaffekorg och begav oss till Ulricehamn
och Rosa. Som blev jätteglad över besöket.
Vi tog en tur till Ica så hon kunde storhandla,tyvärr glömde hon hälften ändå, så det
var bara för mig att åka tillbaka och komplettera! Åkte en tur ut till Strängsered
och kyrkogården och Torhult där Rosa bodde innan och där jag har tillbringat
många sommrar!

Vilken blomsterprakt!
Var hemma igen vid halv 3, skyndade oss att klippa gräset innan regnet
kommer. Linus och Maja skulle få rida hos Sanna, så vi tog cyklarna bort dit
vid 18.tiden, jättekul tyckte båda!

En äkta "cowboysare"

Åh, vad stolt Maja ser ut! Tayson kände nog på sig att Maja är en "danserska"
för han avslutade ridturen med en piruett så Maja blev hängande i sadeln.
Men allt gick bra, hon blev nog bara lite rädd. Tog en fika inne Pukegården,
passade på att ta en bild på 3 "gålbönner" 3 grannar alltså!

Kvällen avslutade vi i Tv-soffan och Katten Gustaf!!!!
Torsdag: Vaknade av att jag hade två barn bredvid mig i sängen, hade inte märkt när dom
kröp ner. Va, mysigt!
Var och fikade med Farmor Inga på förmiddagen sen åkte vi och hämtade Malan på dagis.
Vi  tillbringade ett par timmar hos Mia på hennes jobb och lekte och fikade.

Ett Tågspel, som jag, Maja och Malan prövade på.
Var hemma i Kälvene vid 16-tiden,klockan 17 hämtade vi Gun och Sylve
för nu skulle här spelas Bil-bingo!
Veteranbils-bingo!!! Klubben i Hjo hade annordnat bilbingo för alla med fordon
äldre än 30 år i Korsberga. Regnet hängde i luften men vi gav oss iväg med
picknick-korg och lite öl och cider. S-O fick vara chaufför, kvällen till ära.

Här hade det regnat, parkeringen var som en enda stor "lerpöl"

Blev faktiskt ganska många bilar till slut, har nog aldrig varit med om en
så tyst och städad "raggarparkering"!!!
Men kul va`det! Vi vann också, Gun fick två rader och jag fick full bricka
500 spänn!! Vann och vann?? Vi fick iallafall tillbaka våra insatser.
Kul grej!
Fredag: Uppe med tuppen! Nu ska här packas! Vi hade ju pratat om att åka ett par dar
neråt Småland imorgon, turligt nog så ringer Anderssons och frågar om vi inte ska
hänga med till Målilla över helgen. Motordagar, lördag och söndag och givetvis det passar
ju oss perfekt, när vi ändå ska däråt! Ska bli "skitkul"! Vi sticker redan ikväll, campar i deras husvagn,
2 nätter sen drar vi vidare. Packa, handla mat och bolaget och så prata lite med "han däruppe" ja, om
vädret alltså! Tjingeling!
1 andrea:

skriven

det är kul när man får öppna sina egna presenter :D

Kommentera här: