MORMOR SOM BARNVAKT

Tro det eller ej men jag är "gör" förkyld igen!!! Vad f-n har jag gjort för ont? Idag har jag lovat att vara barnvakt i Gulliden, som tur är Amalia jätteförkyld också så jag smittar nog inte ner henne iallafall. Hur ska nu detta gå till? har inte haft alla tre på en gång förut. Linus kom haem från skolan, skulle duscha, Amalia vaknade var hungrig och skulle ha gröt, samtidigt klev Maja in genom dörren döhungrig och ville ha middag. Puh! Matade Amalia samtidigt som Linus fixade dushen själv, gröt överallt men mätt blev hon iallafall.På med lite makaronvatten och scan-köttbullar i stekpannan, så var middan fixad också Jag klarade det!!! Tagen sitter fortfarande i fast det var länge sen man hade småbarn oj, jag glömde att Viktor (vovven) var visst hungrig också, det fick bli lite makaroner till honom också.Nu har jag väl inte glömt någon? Linus sätter sig vid datorn, Amalia får ta plats i vagnen hon är trött, Maja vill vi ska läsa och mysa, fixade detta också. FANTASTISKT!Halv 2 kommer Mia hem, jag är hungrig! finns det nån mat kvar? Ja, 4 köttbullar och lite makaroner, nu är väl entligen alla utfodrade? Underbart att få rå om sina små barnbarn. Nu ska jag vila en stund för ikväll är det fest, "psykgänget" ska träffas inne hos Ann-Katrin alltid lika kul, mycke "tjût" och skvaller. Hur det blev, ja det förtäljer inte historien idag det får bli imorgon.
1 Sanna:

skriven

Jag följer mer än gärna med om du vill ha lite extra hjälp :D

Kommentera här: