DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPAREDAN

Vaknar klockan 8 av gamla "spritångor" mannen bredvid mig flåsar på mig, lika bra att gå upp. Hämtar tidningen och brygger lite kaffe och tar med mig upp, grymtningar från sängen!! För övrigt verkar han pigg men ont i sitt ben, värken har flyttat sig från ryggen till benet, lite variation skadar ju inte! Nej, nu ska jag inte va sån, det är faktiskt synd om honom, jag tror han behöver lite massage!! Upp och hoppa! Stoppar in en 4kg skinka i ugnen ska väl räcka till matvraken som kommer imorgon.S-O åker och hämtar Pauline, dom ska julhandla i stan. Förresten nu är golvena torkade och rena mattor på, riktigt julafint! Skinkan sköter ju sig själv så jag kan faktiskt pusta en stund och sätta mig och skriva. Åsa pinglade nu hon skulle göra revben till osss imorgon och lite godis skulle vi också få. Mums, va gott, det kommer nog lite gott ifrån Tidaholmarna också. Nej, nu får det vara slut på "rasta"

Kommentera här: