Nytt år!

Nytt år och en smällkall vinter! -24 grader som kallast här i Kälvene! Så idag är det rena sommaren med -6 grader, vilken skillnad! Men visst är det fint ute, bara man får sitta inne!

Huset inbäddat i snö!
Massor av fåglar har vi i vår trädgård, domherrarna har även letat sig hit i kylan.

Ja, det nya året började verkligen med kyla! Frusit även inne men med riktiga "doningar" på fötterna så klarar man sig! Som på nyårsafton!!!!!


Jag och Gunsan lagar till en härlig nyårssupe iklädda härliga "innestövlar"!
Vi ser lite sneda ut på högerfötterna, vad kan det bero på? Man ska ju ha "en" i varje ben sägs det! Det måste vara den som fattas i högerbenet!!!! Lugn, den kom!

Imorgon är det dags att dansa ut julen Tjugondagknut så dansas julen ut! Ja, det ska det bli här imorgon, ja, ingen dans förståss men julsakerna ska bort!!!! Gud, va gött! Idag känner jag inte för det, har lite ont i halsen och känner mig hängig! Får preparera mig, för ikväll bär det iväg till Jönköping med Anderssons och Riverdance! Undrar vad "herrarna" tycker om detta? Ska fixa lite mat här innan vi åker, får bli något enkelt och lätt!  Här är så dimmigt idag så jag ser inte långt, men det behövs inte heller, jag vet ju hur det ser ut ändå! Ha,ha.....
Nu börjar alla våra födelsedagar, hur många som helst på januari månad! Make, barnbarn,bror, svågrar mm..... Svågrar, ja, en blir pensionär imorgon!!!! Vi kommer på fredag och grattar dig!
På lördag har vi årsmöte i klubben och senare på kvällen fest! har skrivit årsberättelsen för 2009, fattar inte hur fort ett år går! Nej, nu måste jag gå och göra lite nytta här i huset, måste nog ge mig av till en affär också! Gott nytt 2010!!!!

1 Maja:

skriven

hej mormor jAG JILAR DEJ

MASER AV KRAMAR FRÅN MAJA

2 s-o holgersson:

skriven

Jag gillar dig också, Maja!!! Puss och kram.

Kommentera här: