KALLT!

26januari 9 grader kallt och lite dimma, skönt att vara inomhus! Bodil och Boel har namnsdag, känner ingen att gratta. Idag har Australien sin nationaldag. För 25 år sedan så drabbades Norrland av en fruktansvärd köldvåg, 42 minusgrader i Härjedalen! Brr..... 75 år tidigare drabbades Frankrike av stora skyfall, en del hus kunde endast nås med båt! Vad väntas här? Jo, stora snömassor imorgon och blåst,om man nu får tro "vädergubbarna" Usch! Ledig idag också, härligt! Gick upp samtidigt som min man i morse, vi åt faktiskt frukost ihop! Gjort iordning alla räkningar, bara att posta nu! Ja, jag vet att jag är gammalmodig som inte sköter detta via nätet, har fått höra detta några gånger. Hur som helst, nu får vi leva på vatten och bröd ett tag!!!!! Har varit i Näs Bygdegård också och städat av, vi som är med i Bygdegårdsföreningen sköter om detta var sin månad, verkar funka bra. Ska hämta Pauline i skolan halv 1 och åka upp till stan, hon ville köpa mer Matilda böcker! Hon fick en i födelsedagspresent och den läste hon ut samma kväll så nu ville hon köpa fler för sina födelsedagspengar. Tycker jag låter bra, bättre än att sitta framför datorn för jämnan!!! Funderar på mathållningen denna dag! Jag tror det får bli korv och potatismos ( på viktväktarvis) till kvällen!
I mitt nästa liv, tror jag att jag ska bli katt!!! Han ligger i soffan och sover hela dagarna, går ut först på kvällen och kommer in på morgonen. Undrar vad han har för sig på natten?

USA-inspirerad katt!
Men bäst mår han när "husse" är hemma och han kan ligga på armen!

Ser ni hur han håller koll? "Matte" håller på att laga mat i köket och det är något som han inte missar!
Det är nog rätt skönt att vara katt i Backgården!
Inte bara katten  förresten!!!!!
Kan tala om att det har blivit tillökning i Backgården också!
I Betty Boop rummet! Har fått en "försenad julklapp" av Els-Marie och Per-Åke. Tack snälla ni!

Ett Betty Boop-nattlinne! Var hittar man ett sånt? Ullared, förståss!
Min kära svärmor skrattade så hon tjöt när hon fick se det! Kunde inte förstå "va jag skulle mä dä te"
Ja, det kan man ju undra? Man brukar ju sova i ett sånt här klädesplagg!
Nog om detta.
Är det nån mer än jag som längtar till vår och sommar och värmen?
Satt och bläddrade i gamla kort och fick då se en härlig sommarbild tagen här i Backgården i somras.

Ser det inte härligt ut? 3 tjejer i gröngräset och blå himmel med lätta moln, åh, vad jag längtar till sommaren när jag ser detta!
Nej, nu får det vara nog för denna gång, nu har jag skrivit av mig lite. Tjingeling!
1 Veliga Vera:

skriven

Ja, katter e riktigt mysiga djur!!!!

Vi väntar lite med sommaren tycker jag. Underbart med snö även om de kan va en aningens kallt ibland =)

2 Mia:

skriven

Konstigt det där...Jag brukar längta som sjutton efter våren, men så länge det är snö när det ok! Jag hatar slask och gråa dagar. Men i morse var inget kul när jag just fått på Malan underställ, mjukiskläder och termobrallor och jacka och hon bli kissnödig....Innan allt är av igen så är det försent...då längtar jag efter klänningsäsongen!! Kram!

Kommentera här: