Underbart goda maträtter

Inte klokt va goa maträtter man gör när man lagar viktväktarmat!!!! Det gäller bara att hitta alla ingredienser när man handlar. Gick nog en halvtimme i grönsaksavdelningen på Willys när jag handla idag! Men kul!  Ikväll ska jag laga Tomatris med Kassler och Tzatziki, låter gott och det är förhoppningsvis gott också. Nu är det ju inte bara jag och S-O som blir tunna, nej, även plånboken blir tunn!!!! Skit samma, man lever bara en gång! För er som tycker om bakad potatis så kommer här ett recept:
1 bakpotatis
75 g kassler
1/2 dl fraiche 5%
50 g fetaost 10%
1 vitlöksklyfta, pressad
3 msk persilja, hackad
Baka potatisen i micron 10-12 min (högsta effekt)
tag ut halvera den. Gröp ur, lämna en "vägg" runtom.
Blanda den urgröpta potatisen med fint tärnad kassler,
fetaost, fraiche, vitlök och persilja. Lägg tillbaka blandningen i
potatishalvorna, gratinera i ugn 225gr. ca. 10 minuter.
servera med sallad till.
Receptet gäller för en person.
MUMS!
Man måste ju tycka om att laga mat för att fixa allt detta, men det gör ju jag!
Kan tala om att jag har en ledsen katt som sitter på trappan, han har "innegångsförbud" Han har tydligen gått och skvätt lite varstans! Luktar som f-n i huset ännu, köpte en flaska Glade med Magnolia/Vanilj- lukt när jag handlade och har nu sprayat i hela huset!!!! Vilken doft! Tänk er den blandningen!!!! Vi får väl börja i varsin ända på huset ikväll och krypa runt och lukta var det kommer ifrån! Vilken syn! Alltså, det går inte att lokalisera lukten. Kattf-n! Det är ju inte mars än. Pratade med mitt yngsta barnbarn förut Malan, hon är härlig, hon sa till sin mamma; "passa dig, in i snickerboa"!  Kul när dom äntligen börjar prata ordentligt och man förstår dom. Nix, nu får jag inte sitta här längre utan börja att förbereda maten. Tjingeling!

Kommentera här: