SEMESTER

Längtar efter semester! Får man göra det så här mitt i vintern? Ja, det tycker jag! Har börjat planera höstsemestern redan. Oh, vad vi längtar! Atlanta nästa! Flyg till Atlanta och sen bila till New Orleans och Memphis bl.a. Vi har ännu inte bokat något men man måste ju planera i god tid. Men först är det ju sommarsemestern som gäller, har tidig semester i år, börjar redan vecka 25. Funderar på att jobba första veckan men, men, då infaller ju midsommarhelgen på min lott och den vill jag ju inte jobba!!!! Det löser sig nog! Längtar efter värmen redan nu, I don't like winter and snow!!!!! Man skulle bo på varmare breddgrader ett par månader och komma hem igen när det börjar våras! vad härligt det vore! Nej, nu får jag inte sitta och drömma utan komma tillbaka till vardagen igen, är ledig idag och det behöver göras rätt mycket här i "kåken" Har en katt som har börjat gå och "skvätta" "marsar" han tro? Nu är frågan, var? Tycker det luktar överallt!!! Fy f-n, jag blir tokig! Nu har han åkt ut! Får väl lukta mig fram! Men hur f-n ska jag få bort lukten????
Idag är det Falköping som gäller och handla, fylla på i kylskåp och skafferi! Planera maten för hela helgen eftersom jag jobbar, men det fixar sig nog. Lagar ju viktväktarmat som ni vet! Mycke gosaker! Men idag blir det nog lunch på stan nånstans! Med min man! Alltså en paus från spisen!!!!!
Är man ledig så är man! Får passa på att gratulera Mia som kommit in på skola och ska läsa företagsekonomi. Grattis! Nu är nog framtiden räddad, ekonomiskt, alltså! Kul, att göra något annat än att bara trampa på i samma gamla hjulspår! Nej, nu är det dags att göra lite nytta, får väl ta ett tag i "snösvängen" också! Då kan jag ju "drömma" om Usa samtidigt som jag skottar!
 
Ett underbart land att färdas i! Men man måste tycka om att köra bil för det blir säkert upp emot 600 mil på 3 veckor.
Ha en bra dag alla bloggare!
1 Veliga Vera:

skriven

Ny design på bloggen!! Snyggt!!

Har oxå katter som "marsar" här hemma.. De har börjat med att kissa på mitt duntäcke =( Har fått tips om att tvätta med ättiksprit (istället för sköljmedel), eller gnugga in alsolsprit!!!

2 s-o holgersson:

skriven

tack, tycker också den är snygg! Då får jag väl gnugga in hela huset!!!!!!

3 Sanna:

skriven

Åh får jag kolla i eran bok någon dag? :) :p Kram

4 Marie:

skriven

Kastrera kattfaan!!!!!!

Kommentera här: