HÖSTVÄDER

Höstväder ute idag! Blåser, regnar och är allmänt tråkigt. Grattis Mia på födelsedagen! Det är även Internationella bilfria dagen idag! I stan utan min bil! Jo, det skulle sett ut det! Jag, cyklat till stan och handlat, den som har uppfunnit denna bilfria dag, han bor nog inte i Kälvene! Eller hur? Man ska inte smutsa ner stadsluften med avgaser stod det i tidningen. Läser även i tidningen att för 40 år sen drog ett våldsamt oväder fram över södra Sverige, det var den värsta på 30 år. Kommer faktiskt ihåg detta, jag gick i skolan på Kyrkerör och vi fick inte komma dit för det hade blåst ner plåt och tegelpannor, bl.a. Riktigt så illa är det inte ute idag. Jo, som sagt var; jag har varit i stan och shoppat, fyndat en svart skjorta på Lindex,30% rabatt faktiskt!

Försökte hitta ett par snygga jeans också, men misslyckades!
Om jag skulle vilja vara någon annan än den jag är så skulle jag inte vilja vara en mus just för tillfället! Har inhandlat musfällor!!!

Stackars alla möss när dom här blir laddade!
Det blev en hink med Kobra Rax också till alla lådor i uthusen,
bäst att vara ute i god tid och ladda. Visserligen har vi en stor hankatt som går här för jämnan, men jag tror inte att han tar så många möss. Jag har skämt bort honom med för go`mat!!!!
Just nu sitter han på trappen och äter potatismos och fläsk!!! Han äter faktiskt allt som serveras.
Undrar bara en sak; var hör han hemma? Nej, nu ska jag leta upp ett recept på plommonkaka, vi har fått så oerhört mycket plommon i år, ja, det är förresten första året som vi har plommon på det lilla trädet. Grenarna hänger ner i marken så mycket plommon är det på!  Ikväll ska vi ta med oss farmor Inga och åka på kalas till Mia. Tjingeling!
1 micaela:

skriven

Fin skjorta! Måste verkligen köpa en blå/vit skjorta till mig själv. Har bare en svart rutig.

Kommentera här: