Mormors köttbullar

Semesterfirarna är på hemgång, Fam. Gulliden alltså! Dom har ringt och beställt lunch här och vad passar väl inte bättre än hemmagjorda köttbullar och potatis?  Sagt och gjort! Rullade ca. 60 köttbullar som jag nu har stekt!

Ganska jobbigt att stå och rulla alla köttbullarna, men vad gör man inte
för sina barn och barnbarn?
Hoppas att det ska smaka!
Igårkväll fick vi oväntat besök av Stefan och Sandra, hon var ute och övningskörde,
verkade gå ganska bra. Det ska börjas i tid....
Att vin ska vara bättre ju äldre det blir kan jag inte hålla med om, öppnade en flaska rött
Rosè vin 7 år gammal men fy för den lede vad det smakade!!!! Men Holgersson tyckte det smakade
förträffligt! Inte bara han förresten, Gun och Sylve kom en sväng och Sylve var inte sen att hjälpa till
att dricka ur den!!!! Skönt! Nu är den borta ur vinstället iallafall. Nu är det dan före dan för min del, gör näst sista dan på jobbet sen är det semester! Jag och Gunsan ska jobba ihop. Vad har jag gjort mer idag? Jo, målat en omgång bräder igen, skön avkoppling! Nej, nu ska potatisgrytan på för om en halvtimme kommer det 5 hungriga gäster.
Tjingeling för denna gång.
1 Veronica:

skriven

Å jag vill ha MERA semester..... Vill INTE börja jobba igen.... Usch!!!



Hoppas ni får de bra på Er semester iaf!!!!

2 Mia:

skriven

Mmmm, det var mumsiga köttbullar!! Kram

3 Kristina:

skriven

Visst är det gött med semester, Min första vecka har snart redan gått Baaara tre veckor kvar nääää...

4 Anonym:

skriven

Jag gjorde också en stoor laddning hemmagjorda köttbullar häromdagen - inspirerad av din dotters bild på maten de käkade innan de drog på semester! =)

Jag använder en sådan där liten rund tekula som man liksom "klämmer" för att öppna, när jag gör mina köttbullar. Det är jättesmidigt tycker jag! Bara att ta upp köttfärsen med den, trycka till och öppna den över plåten så ramlar det ut en fin köttbulle! =) KRAM och lycka till med utställning och cruising. Vi hade tänkt oss att åka dit, men är bjudna på grillkalas åt helt andra hållet! ;-)

5 carina:

skriven

Vem du nu är? Hur kan man ordna en grillfest när det är cruising??????

6 Mia:

skriven

Det är ju Sara ju...

7 Sara:

skriven

Japp, det var jag! Jag fattar inte riktigt varför, men ibland när jag skickar iväg kommentarer så blir de anonyma... Hm... Mysko!



Jadu, det är nog inga cruisare som ordnar grillfest då. ;-)

Kommentera här: