Sommaren som gått!!!!

Ångest! Vet ni vad det är? Det är så jag känner just nu, semestern är SLUT! 4 veckor bara försvann, ändå när jag blickar tillbaka så har vi gjort massor! Utom en sak, jag har inte bloggat! Jag får köra ett litet axplock.
Har varit med Anderssons i Hultsfred och Målilla på Motorns Dag, hade "skitskoj" kan jag lova! Fredag till söndag trängdes vi i deras husvagn, inga bekymmer alls! Söndagen avslutades i Hembygdsparken i Målilla och kan ni tänka er Roger vann pris för den "snyggaste raggarbilen" så här glad blev han då!

Som en sprallig skolpojk!
Fortsatte vår semester nere i Blekinge, hamnade i Karlskrona en jättemysig stad, liknade den vid Stockholm i miniatyr faktiskt. Kollade in på porslinsmuseet bl.a.

Här kan man snacka om kaffekannor!
Övernattade en natt i Emmaboda, där tycktes världen stå still! Vi besökte iallafall ett 50-tals fik
ganska mysigt.

Ett fik i 2 våningar, där det såg ut så här överallt.
Att det finns övergivna platser som Jörnmark skriver om i sina böcker, det kan vi verkligen hålla med om!
Byarna ligger öde! Man kan se var affärerna har legat, ett och ett annat kafè finns kvar.


Sorgligt men sant!
Vad har vi mer gjort? Jo, målat och snickrat mellan varven, Lena G var här och hjälpte till en dag, med lite gott att dricka så gick det "som en dans"!!!
7 augusti var det dags för födelsedagskalas. Maja fyllde 7 år!

Hon garnerade faktiskt sin tårta själv!
Har faktiskt badat 2 gånger i sommar också!!!!!!!
En gång på Läckö och en gång i Sandhem, har faktiskt bildbevis på det, men avstår nog att visa bilderna.
I onsdags följde vi med Ann-Sofie och Peter till Huskvarnaparken, det är träff där varje onsdag-kväll.
Massor med fina "jänkare".

En fin gammal Kapitän, inte så ofta man ser såna idag.
En "idiotresa" till Tyskland har vi hunnit med också, startade i torsdags morse halv5 och var hemma på kvällen klockan 11. Men vad gör man inte för den goda drycken?
Hade fint väder nästan hela tiden, särskilt i Tyskland, varmt och härligt!

Soligt men blåsigt!
Kräftans Dag i Tidaholm, ett måste! I år hade dom ju tur med vädret, mycket folk!

Fam. Gullidens fångst.

En som inte brydde sig om kräftmetet, det var Malan! 
 16 augusti, två kalas Lukas och Els-Marie! Lukas hade fått ställa in sitt kalas pg.a
han hade fått feber men vi stannade en liten stund ändå.

En bakelse orkade han iallafall med.
Ja, det här var ett litet axplock som sagt var, men det kommer att komma mer.
Har inte hunnit med allt jag skulle göra ändå på semester,bl.a har jag en blomma som står här och väntar på att få komma till sina ägare! Min kära syster och svåger har firat 40-årig bröllopsdag, lugn bara lugn vi kommer!!!!!
Nej, snart är det dags att tänka på "refrängen" ja, att gå och lägga sig alltså så man orkar upp i morrn bitti.
Tjingeling!!!
1 kristina:

skriven

Vad tiden går fort när man har roligt =).....

Haft fullt upp ni oxå ser jag!!

Kommentera här: