SNÖAR

Gomorron! Ännu en ledig dag! Har varit ledig i 2 dar redan, tycker inte att jag fått nåt gjort! Men måste man det då? Nä,ä bara skönt att bara få va! Idag är det lönedag för många, gott med lite tillskott i plånboken, ja, tillskott och tillskott, mina pengar var ju redan väck! Räkningar så det "stod härliga till"!!!!! Snöar idag, kan det vara det utlovade ovädret som skulle komma? Det blir säkert till kvällen när vi ska åka till stan och årsmötet i Kommunal, hoppas på go mat och bra underhållning!
Göte och Göta har namnsdag, grattis på er! Igår var Pauline hos oss, hämtade henne på skolan och tog en sväng upp till stan för att handla böcker. Tyvärr fann vi inte dom böckerna hon ville ha så vi fick beställa dom. Kul att ungarna läser och inte bara sitter framför datorn!!!!
Katten har kommit in och intagit sin vanliga plats i soffan, det är ju det jag säger; man skulle vara katt!
Så va`det, det här med maten igen! Vad ska jag hitta på att laga idag????? har färdig köttgryta i frysen, får väl duga?

Har två bra böcker som jag kan laga de mest fantastiska rätter ur!

Att det kan finnas så mycke go mat som man kan laga? Vi gör ju inte annat än äter, ändå försvinner kilona!!! Inte många men några, iallafall!  Det jag kanske saknar mest är väl stekt fläsk, löksås och lingon!!!! Riktig "flütemat" med andra ord!  Men, men, man har ju bonuspoints!!! Så va`det, det här med att röra på sig också, ut och promenera, javisst! Man kan ju bryta "bena" av sig, halt överallt var man går härute på "bondvischan". Nog om detta! Nu ska jag få lite gjort här i huset och sen ska jag åka till Vartofta och handla lite och ta en sväng över jobbet. Ja, jag vet, jag är inte klok! Ledig, och så åka till jobbet, men jag måste kolla upp min lön för den stämde inte och så ska jag kolla om jag får ledigt imorgon också! Jobbar kväll imorgon men ska på föreläsning på eftermiddan och då är det skönt att slippa kvällen. Ska på föreläsning med Lisa Syren och "det dåliga samvetet" hoppas att det ska ge något! Malan ska ev. vara hos oss imorgonkväll, övriga familjen ska ge sig upp i slalombacken på Mösseberg, härligt att barnen lärt sig åka slalom! Jag för min del skulle aldrig ställa mig på ett par skidor! Där går gränsen! Nu till hushållsgöromålen!!!! Tjingeling!

Kommentera här: