MALAN

Malan, ja, så kallas Amalia i vardagslag, minst i barnbarnsskaran! Men hon är inte så liten längre, fyller 3 år på maj! Vart tar tiden vägen? Pratar som bara "den" nu, kan det vara arvsanlag? Ett arvsanlag har hon från mormor iallafall, hjälpa till i köket och laga mat!!!

Här har hon fått på sig förkläde och är i full gång att hjälpa mamma Mia att skära grönsaker till middan som vi blev bjudna på i söndags. En och annan morot slank nog in i munnen medan hon skar!
Annars är det "Memil" som gäller för tillfället, alltså Emil i Lönneberga!

Den här bilden är tagen hösten-07. Lite skillnad! Men dom goa, runda kinderna finns fortfarande kvar! Nästa helg ska vi få rå om alla tre syskonen när föräldrarna ska få ha en barnfri helg. Kanske blir det ett besök på nya badet i Skövde, den här lilla damen älskar tydligen att bada! Igår hämtade jag en bok till Pauline som vi hade beställt på Bokia, en Matilda-bok "Kär i Martin" hon har börjat läsa böcker för fullt. Kul! Pratade  med henne igårkväll på mobilen, både hon och Linus har mobil nu!
Vad tiderna förändras! När jag var 9 år så pratade man knappt i vanlig "trisstelefon" ja, jag kallar den så.

Min och S-O första telefon, 35 år i dagarna!!!!
Varför sparar man en sån? Ja, det kan man ju undra! Jag funderar på att ta fram den och ha i köket!
T.om telefonnummret står kvar! Jag tror inte alla barn har sett en sån här "makapär" Rena "stenåldern" idag!
Ja, man har mycket i sina "gömmor"!
Idag ska det bli matlagning igen, ska göra en köttfärsröra och en köttgryta, hinner jag så ska det nog bli en soppa också. Skönt att ha middagar färdiga när man jobbar, ibland känns det som jag bor vid spisen! Nästa vecka blir en hektisk vecka! Frissan på måndag, hämta på dagis och skola på onsdag, åka på Ålands-kryss på torsdag kommer hem på fredag. Avslutar veckan på söndag med middag och teater på Cesarstugan! Det ni! Undrar hur det kommer att gå med ProPointsen då?????
Den obligatoriska frukosten på färjan (dela en Bailys) är nog inte godkänd av Viktväktarna!!!!  Det blir nog inte kul för mannen i huset att åka in och väga sig på lördag morgon efter denna resa.
Klockan är inte 8 än och det är redan ljust ute, vad härligt! Man ser att det går åt rätt håll! Nej, nu får jag återgå till hushållsgöromålen! Nu är den värsta skrivklådan botad! Tjingeling!
1 Sara:

skriven

Hon är supersöt Malisen! Och vad fint du gjort på din blogg!!! Kram

2 carinaholgersson:

skriven

Tack Sara! Javisst är hon väl söt?

Kommentera här: