TRÖTT

Sovmorgon? Pyttsan heller, vaknade kvart över 7, kunde inte somna om! Vad göra ? Jo, brygga kaffe och ta FT och gå och lägga sig igen. Den var ju läst på några minuter, det händer för lite i vår kommun! Känner av några muskler som jag inte trodde att jag hade!!!! Magmusklerna! Träningsvärk, sen måndagens ryggympa! Ryggympa, då ska man väl inte ha träningsvärk i magmusklerna? Jag har det iallafall. Idag är det Ursula och Yrsa som har namnsdag, ovanliga namn.Ursula har sitt ursprung från latinet och har tolkats "björnhonan" det finns ca. 1900 som heter Ursula och 300 som bär namnet Yrsa. Kan också läsa i tidningen att för 120 år sen så försågs Stockholms slotts borggård med elektriskt ljus! Alltså 1889. Det ni! I år är det 30 år sen som cd-skivan föddes, lätt och behändig men jag tror nog ändå att vinyl-skivan håller bättre i "långa loppet" hos oss finns både grammofonen och vinylskivorna kvar. Det har gått åt många stift under årets lopp! Undrar om det finns kvar att köpa? Stift alltså! Våran son var en "hejare" på att se till att det var åtgång på stift här i huset!!!! Kul att ha kvar dessa grejer iallafall. Vi har ett par skivor som är så gott som sönderspelade; Trazan och Barnarne och Emil i Lönneberga, dom gick för högtryck när Mia och Stefan var små. Nog om detta! Vad göra idag? Dimmigt och grått ute, känner inte för att göra nåt alls. Jobbar kväll idag, Mia kanske kommer ut med husvagnen under dagen, tjejerna börjar bli bättre och då kan det ju vara skönt att komma ut lite. Har suttit och tittat på mitt schema hur jag jobbar över jul, jotack, jag jobbar både jul, nyår och trettondagshelgen, vilken tur jag har!!!! Jag är ledig på självaste julafton, det får jag väl vara nöjd med. Ja, det var lite smått och gott så här på morgonen när man inte kan sova, men jag tror nog att jag lägger mig en stund till iallafall! Tjingeling!

Kommentera här: