Helgen som gått

Vad en helg går fort när man som vi haft mycket omkring oss! Fredagkväll kom Pauline, Linus och Maja för att sova över! Tacos och myskväll i soffan, Pauline hade med sig filmer och vi valde att se på Mr Bean, jag trodde dom skulle kissa på sig, så skrattade dom. Ja, inte bara dom, jag och S-O skrattade lika gott, vi! Han är underbar att kolla på.

Myskväll, jag tror morfar radn slutit ögonen.
Nu blev det inte en så sen kväll, nej, barnen var trötta och gick och la sig redan klockan 9,
tror inte det tog mer än en halvtimme så sov dom som stockar! Här kommer beviset!

Vilka stilar!!!!

Kan tala om att klockan 6 på morgonen efter så var dom vakna och pigga, slappade en stund i våra sängar innan det var dags för frukost. Förmiddan hjälpte dom mig att kratta löv, dom ville ju tjäna pengar!


Kärran är lastad med både löv och ungar! Frisk luft fick dom iallafall.
Lördagkväll, lugnt och tyst, nästan för tyst? Inte då! Fotboll på tv:n, som tur var så kom Gun och Sylve hit så jag slapp att offra mig! Ja, att se på fotboll, alltså!
Söndag; städade maskinhallen, det var verkligen behövligt, hur kan det bli så mycke "skit" överallt?
På eftermiddan tog vi med oss Farmor Inga och åkte till Mobackens Kapell, Maja fick Barnens Bibel.

Ett spännande ögonblick!
Lite annorlunda utdelning, dom fick leta upp sin bibel som låg gömd någonstans.

Maja i letartagen!
Inte alls roligt tyckte Malan, hon ville ju också vara med! Kanske hjälper om jag tjurar lite tänkte hon säkert!

Fy, vad tjurig jag blir!!!

Efteråt fick vi fika inne i kapellet, till Farmor Ingas stora förfäran!!!

Detta hade hon ju aldrig varit med om förut som hon uttryckte sig, nej, inte jag heller, men vad mysigt det va! En del fick sitta på altarringen, ja, det gick bra det också!


Fredrik ser lite fundersam ut, är det månne något som svärfar säger, tro?
Ja, vi hann med mycket den här helgen, avslutade kvällen med ett bastubad, underbart skönt innan man går och lägger sig.
Måndag: "Uppe med tuppen" som man säger!  Vad göra? Jo, baka brödkakor och bullar!

2 nygräddade brödkakor.
Nu är klockan 2 och 8 brödkakor och 124 bullar är bakade!
Luktar ljuvligt i hela huset! Nu ska det bara till en uppsnyggning också,
sen är jag nöjd med min dag. Var bara tvungen att slappa lite och det gör jag ju bäst vid datorn och min blogg! I kväll är det ryggympa som gäller igen. Skitkul! En del tror nog inte jag är klok, men det är faktiskt skitkul! Om jag inte minns fel så är det väl Hollywood-fruarna ikväll på tv, dom kanske också varit på ryggympa? Vad vet jag, vad vet jag? Nej, jag tror inte dom befattar sig med nåt sånt,
det är väl maskiner som gäller i deras fall. Undrar om dom bakar brödkakor? Hi,Hi........
Tjingeling!

1 fg:

skriven

Ser ju mupp ut!

Kommentera här: