FRISSAN

Ledig! Ingen sovmorgon tyvärr, skulle till frissan 8.45. Klippa mig och bleka slingor, så nu är jag en oäkta "dum blondin", ganska nöjd med resultatet faktiskt. Direkt till stan och uträttade lite ärenden, hämtade ett passerkort till Kommungymet på Stadshuset (när jag nu kommer att använda det) Fick se att jag hade en s.k svans hängande på bakrutan, gummit till vindrutetorkarn hängde och slängde! Bort till Skoglunds direkt och fick en ny påsatt, inte nog med det! Det var dags för 4500-mila service, ja, ja,ja, lika bra att beställa tid, där ryker det ett par tusenlappar, ja, iallafall en! Nä, det blir nog två! Willys fick besök av mig idag, inte så ofta jag handlar där. Fräscht och fint där faktiskt. Köpte 3 pocketböcker för 89:- när ska jag hinna läsa dom då?

Jag tror att jag ska be min man om hjälp, han är bra på att läsa böcker!

( tre såna här böcker räcker i tre år till honom) han somnar innan han läst överskriften!

Har bakat "Mumsfillibaba" också, under tiden kom Els-Marie en sväng och underhöll mig med lite skvaller samtidigt som jag bakade, tyvärr hann inte kakan bli färdig så hon fick smaka på den.


Visst ser den smaskig ut?
Skulle skickat med en burk gurka till P-Å också men det glömde jag, ställer undan en burk,så får han den vid ett senare tillfälle! Promise!
Vi har ätit en underbart god middag idag! Stekt fläsk och löksås. Finns det nåt svenskare? Ja, det finns det förståss, men inte just i matväg! Även katter gillar det! Så här gott hade han det efter att han satt i sig fläsk och löksås! Han är här några dar och sen försvinner han igen, han har tydligen ett hem till. "Delad vårdnad" kan man kalla det så?

Är det nån som känns vid honom, så säg till.
Nej, nu tror jag att det är dags att ta en macka och lite kaffe ihop med min man. Tjingeling!

1 Jenny Gillek:

skriven

Jag tror det är mammas o deras katt, ser ut som "pucko" :)

2 carinaholgersson:

skriven

Nej, Ulf har sett den och han sa att det inte var deras!!! Carina.

Kommentera här: