SNÖ

Det snöar i Kälvene, I don`t like it!!!!!! Kallt som bara den är det också!  Har lekt sotare på morgonen, både kaminen och vedspisen är nysotade, kanske skulle skola om mig till sotare! Nej, då måste jag ju klättra på taken och det är ju nåt som jag inte skulle göra frivilligt. Går ju knappt upp på en köksstol! Men vad mysigt det är att höra hur det brinner och sprakar i spisen! Har en hög med tvätt som borde strykas och vikas, men som ni vet så är det inget som jag tycker är roligt! Ca. 20 par sockar ska paras ihop också men det går ju an när det finns "makar" till alla!!!!! Vad har jag gjort dom senaste dagarna? Jo, i förrgår hade jag sk. symöte här, bjöd på en tre-rätters: Smörgåssnittar, symöteslåda och en chokladmoussè till efterrätt. Uppskattat! Igår hämtade jag Pauline i skolan och sen åkte vi till Gulliden och fikade, det snöade så barnen kunde faktiskt göra små snögubbar (ca. 20 cm.) men det var iallafall snögubbar. Den första för i år?  Bonde söker fru var ju ett måste igårkväll, ibland skäms man, när man tittar på det! Kan bara inte låta bli att titta ändå. Dags att börja jobba idag igen, fattar inte var 3 lediga dar tar vägen? Dom är som bortblåsta! Har redan börjat fundera på julklappar, barnen skrev önskelista igår och det bästa av allt; Pauline, Linus och Maja önskade sig samma sak!!!! Blir lätt för tomten i år! Amalia är heller inte så svårt att köpa till, så det fixar jag nog snart. Nej, nu får jag väl ta i tu med tvätten!
Tvätten stryka och vika
sockarna måste va lika.
T-shirtar vränga
och på galgar hänga.
Inga veck på duken,
nej, den ska vara struken.
Skönt när allt är gjort,
det går ju egentligen ganska fort!
So long, för denna gång.
1 Sanna:

skriven

Önskar att snön kunde ligga kvar & att isen frös! :) Mysigt med julklapps planering!

Kommentera här: