Vilken dag

Hur blev dagen? Blandad kompott, kan man säga! Började med att åka till min kära syster, vad nu då? Ingen öppnar! Jo då, efter många om och men så öppnas dörren, dom hade inte gått upp!!! Tjugo i tio på förmiddagen! Det var ju jag som skulle haft sovmorgon! Kaffe och lite skvaller, sen upp till Expert för att hämta korten som jag och Gunsan varit uppe och beställt via den däringa "datan" dom har, vi tyckte ju det blev lite dyrt! Nu förstår jag varför, det var inte 12 kort vi beställt (en kopia av varje) utan jag fick 144 st.!!!!! 12 av varje kort vi kryssat för!!!!! Öppnade paketet när jag kom till bilen men kunde inte med att gå tillbaka, jag skämdes så!  Inte konstigt att korten kostade 280:-
Hur dum får man bli???? Vad göra med 144 bilder från Inspirationsdagen  i Demensprojektet???? Jo, på eftermiddan ringde jag Expert; Hej, det har nog blivit nåt fel, 144 bilder istället för 12, har nog tryckt på fel knapp när jag knappade in på den "däringa datorn". Kärring, tänkte han nog säkert, fast han inte sa det! Nej då, bara vänligt, ta med dig påsen och kvitton och kom in så ska vi titta på det! Har redan "fjärilar i magen" hoppas Gunsan följer med mig. Fy, vad pinsamt! Får jag nu inte lämna tillbaka dom så vet ni var ni kan köpa bilder till en billig penning!!!!
Nog om detta ,resultatet får ni höra imorgon. Efter Expert så åkte jag till PA`s och handlade till mig och farmor, då pinglade mobilen, Essa som ville jag skulle komma och fika! Köpte med mig 2 sallader och åkte över Åsarp hem, var längesen jag var där, återigen lite skvaller!!! Jag åkte inte tomhänt hem, nej, jag fick en blomma och en After Eight med mig som tack för att jag hade diktat åt henne. Har redan avverkat en 1/4 av lådan!


Jag fuskade lite och började äta innan åtta!!!!!
Funderar på om jag ska städa imorgon, får se, först kommer sotaren nångång mellan 10 och 12,
så det passar väl att jag städar efter. Nej, det går ju inte , då måste jag ju åka in med korten!
Alltid har man ursäkter!  Tjingeling!!
1 Gunilla:

skriven

Haahahahahahhaha...ja du vet Carina att det är inte lätt att kryssa på rätt ställe! Hoppas det fixar sig i "Möra" nu då,annars sätter du ut dom på tradera,"allting går att sälja med mördande reklam,kom o köp konserverad gröt" Ha en trevlig pingst o hälsa mannen i huset! Gunilla

Kommentera här: