julstök

Blandar julstök med jobb, AO-träff, Apt och att hjälpa Stefan i den nya lägenheten, ganska blandad kompott, eller? Men det går faktiskt riktigt bra! Det mesta julstöket är faktiskt färdigt och igårkväll var vi och handlade det mesta av maten till jul (det som går att handla i förväg alltså) Till helgen ska vi fixa dom sista julklapparna, det blir nog heller inga problem, när man vet vad man ska köpa.
I måndags fixade jag håret, ja, jag var hos frissan alltså! Sen åkte jag ut till jobbet för att titta på Lucia-tåget hade ju inte sett nån Lucia ännu, så det passade perfekt. Skolans Lucia- tåg som gästade Elva gården.

Visst är det nåt särskilt med Lucia-traditionen, den ska vi vara rädda om!
Efter detta for jag iväg till min "giftasmoster" i Ulricehamn och gladde henne med lite hembakt till jul. Uppskattat! Hem igen och åkte intill Stefan och Pauline för att se om jag kunde hjälpa till med nåt.
Var med och grejade och plockade ett par timmar men det mesta var redan på plats dom fixar detta så bra själva. En jättemysig lägenhet faktiskt!
Hem igen och göra lite nytta, nej, det blev inget mer gjort den kvällen!
Tisdagen, var på AO-träff mellan 08.00- 16.00, ja, det är alla arbetsplatsombud som träffas med jämna mellanrum. En bra dag!
Onsdag var det dags för vårt sista APT för året, 13.30 till 16.30 mycket information och diskussioner men även lite gott att äta. Smörgåstårta, cider och kaffe och kaka. En fin avrundning på året som gått. Och julklappar! Alltid lika spännande!  Men inget öppnande här inte, nej, det får vänta till självaste julafton! Äntligen har vi fått julväder, både på gott och ont, det behöver ju inte blåsa! Kommer snön så ska den ligga still! Tycker jag! Nej, nu ska jag gå och göra lite nytta innan jag åker och jobbar kväll! Tjingeling!
1 Marie:

skriven

Tycker jag känner igen Lucian ;-)

2 Marie:

skriven

Tycker jag känner igen Lucian ;-)

Kommentera här: